اظهارات آخوندی درباره اقداماتش در طرح مسکن مهر؛

احمدی‌نژاد با پول مردم در بیابان، خانه ساخت/دروغ نمی‌گویم با مردم صادق هستم!

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۵:۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۶۹۰۷
احمدی‌نژاد با پول مردم در بیابان، خانه ساخت/دروغ نمی‌گویم با مردم صادق هستم!
وزیر پیشین راه و شهرسازی گفت: دولت احمدی‌نژاد پول مردم را گرفت و رفت در بیابان برایشان خانه ساخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «عباس آخوندی»، وزیر پیشین راه و شهرسازی در برنامه‌ای به عنوان "ایران؛ سیاست" که به همت حزب ندای ایرانیان در دفتر این حزب برگزار شد با اشاره به اقداماتش در طرح مسکن مهر  گفت‌: برخی به آسانی دروغ می‌گویند که آخوندی مسکن مهر را متوقف کرد در حالی که دو سوم مسکن مهر را انجام دادم.

او افزود : دولت احمدی‌نژاد پول مردم را گرفت و رفت در بیابان برایشان خانه ساخت! افرادی که موجب هدرر فتن پول مردم شده اند اکنون باید پاسخگو باشند.  با مسکن مهر مخالف بودم چون خلاف قانون اساسی، سیاست‌های شهرسازی، حق انتخاب مردم و اقتصاد رقابتی بود و به زیان مردم در دراز مدت بود و در مواردی حتی زیان کوتاه مدت آنان.  چون مخالف مسکن مهر بودم هیچ گاه هیچ پروژه مسکن مهری را افتتاح نکردم ولی گفتم چون دولت پیشین رسما تعهد کرده ما باید متعهد به تعهدات دولت باشیم.  

آخوندی ادامه داد: سرجمع بیش از دوسوم مسکن مهر و تاسیسات زیربنایی و روبنایی آن در زمان مسئولیت بنده انجام شد. بیش از یک میلیون از آن در دوره بنده ساخته شد اگر می خواستم  اقدامی غیراخلاقی انجام دهم می‌دانستم چگونه موج سواری کنم و هر هفته دو پروژه مسکن مهر افتتاح کنم. لیکن چون نمی‌خواستم دروغ بگویم و با مردم صادق بودم. هم کار را انجام دادم و هم تبلیغ نکردم. حضرات مدعی یک هزارم این صداقت را به مردم نشان دهند. 

عباس آخوندی ادامه داد: هنوز هم می‌گویم دولت‌ها نباید در ساخت و ساز دخالت کنند چراکه هر گونه دخالت دولتی، همراه با رانت و ناکارآمدی اقتصادی است که منجر به فساد می‌شود چه برسد به مسکن که مردم امکان تولید سالانه بیش از یک میلیون خانه را دارند. وظیفه دولت‌ها رفع موانع است نه بساز بفروشی! در دوره بنده یعنی طی 52 ماه وزارت بنده، بیش از یک میلیون مسکن مهر به پایان رسید و تحویل داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز