در یک بیانیه عنوان شد؛

مدیران شهری باید گام‌های مهمی در توسعه شهرها بردارند

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۷:۳۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۲۳۹۷
مدیران شهری باید گام‌های مهمی در توسعه شهرها بردارند
نسل نو به مناسبت روز شوراها بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش برنا، بیانیه نسل نو به مناسب روز شوراها به شرح ذیل می باشد:

با درود به روان پاک بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب، به ویژه روح بلند سید الشهدای مقاومت، فرمانده دلیر و بی بدیل میدان مقاومت و دیپلمات انقلابی عرصه سیاست، سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نسل نو انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشت روز شوراها به استحضار ملت انقلابی ایران می رساند:                                                                                                              

1. ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است. افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است. 
2. شوراهاى شهر در فعالیتهاى خود به مختصات» شهر اسلامى» توجه کرده و خدمات شهرى را در جهت تأمین این مقصود به کارگیرند و به خصوص به معمارى و شهرسازى متناسب با حیات طیبه‌ى اسلامى به طور کامل توجه کنند. در شهر اسلامى، عدالت در تقسیم خدمات شهرى، تأمین آرامش روحى و امنیت معنوى، ظهور و اعتلاى مظاهر اسلامى و انقلابى، عمران و آبادى و زیبایى، حفظ طبیعت و صفای طبیعی همه با هم باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به نیازهای جانبازان و مصدومان جسمی، و نگاه عدالت گستر به محله ها و اشخاص محروم، و توجه ویژه به بانوان و نیز به جوانان، برجسته شود و همواره مد نظر قرار گیرد.
3. اهتمام در استفاده از روشهای علمی و محققان برجسته دانشگاه ها در اداره شهرها بسیار حائز اهمیت است. شورای اسلامی شهر یک نهاد سیاستگذار است که برای اداره علمی و طراحی معماری آینده شهر، نیازمند تعامل با اندیشکده‌ها، به عنوان حلقه میانی علم دانشگاهی و علم در عرصه عمل و حل مسائل است.
4. شهرها محل زندگی و زیستگاه انسان هستند. روابط بین شهروندان و دیگر اجزاء اَبَر سازه های بَشری متأثر از کالبد شهر است. سه رکن اساسی انسان، روابط و کالبد، نیازمند سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی است. مدیریت آینده شهرها در افق ۱۴۲۰ نیازمند رویکرد انسان محور است.
5. ناهنجاری های شهری نتیجه عملکرد و برنامه‌ریزی اشتباه شهرداری ها است. شناسایی و اصلاح این ناهنجاری ها باید در اولویت برنامه های شوراهای شهر آینده قرار بگیرید.
6. توجه ویژه به نظام جبران خدمت و امور رفاهی کارکنان خدوم شهرداری ها، مدت هاست از اولویت برنامه ها خارج شده است. شوراهای شهر باید این مهم را در اولویت کاری خود بگنجانند.
7. مدیران شهری باید گام‌های مهمی در توسعه شهرها بردارند و سه کار را به سر انجام برسانند: به رشد هوشمند دست ‌یابند، با کمترین منابع مالی بیشترین کار را انجام ‌دهند و برای ایجاد تغییر حمایت جلب کنند. از جمله مسائلی که نیاز به تغییر دارد، هویت سازی شهروندی و ارائه خدمات هدفمند به شهروندان برای رفع نیازهای اساسی، همچون مسکن در دسترس و با کیفیت است.
8. مبارزه با فساد در شهرداری ها از جمله اولویت هایی است که شوراهای شهر باید به آن اهتمام ویژه بورزند و با اجرای سازوکارهای هوشمند و شفاف سازی به مبارزه با این معضل بپردازند. 

در پایان، نسل نو، از مردم شریف و انقلابی ایران دعوت می نماید تا با حضور پرشور در انتخابات شوراها، همچون همیشه، حماسه ای دیگر را رقم بزنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز