عضو خانه احزاب:

احزاب طرفدار صلح و حقوق بشر در جهان متحد شوند

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۳:۵۹:۰۹
کد خبر: ۶۷۲۰۳۰
احزاب طرفدار صلح و حقوق بشر در جهان متحد شوند
عضو خانه احزاب با اشاره به این که احزاب آسیایی پیشگام ائتلاف برای صلح شوند، گفت: پیشنهاد می‌کنم احزاب آسیا و حتی جهان که طرفدار صلح هستند، گرد هم آیند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «حسین کاشفی»، عضو خانه احزاب، در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی که از روز گذشته آغاز شده است، اظهار کرد:‌ جهان امروز برای زندگی مبتنی بر صلح و امنیت، به روش‌های جمعی تازه‌ای نیاز دارد؛ بنابراین همه اندیشمندان، صاحب نظران ، آزادی خواهان و دست‌اندرکاران حوزه سیاست واحزاب باید تمام توان خود را ظرف ایجاد ائتلاف و اتحاد برای گفت وگو و صلح و آشتی کنند.

وی  افزود: اگر این مسیر دنبال نشود هر روز شاهد خشونت و تجاوز بیشتری به حقوق انسان‌ها و توسعه‌ی افراطی گری و تروریسم خواهیم بود. بایدبرای دست‌یابی به همزیستی و صلح بیش از گذشته تعامل ، گفت و گو و صلح میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را دنبال کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آسیا همواره مهد تمدن، فرهنگ و تعامل و گفت‌وگو بوده است، بیان کرد: احزاب کشورهای آسیایی می‌توانند منادی صلح و آشتی شوند و پیشگام ائتلاف برای صلح نه ائتلاف برای جنگ باشند.

این عضو خانه احزاب همچنین گفت:  باید از طریق مذاکره با احزاب و سپس دولت‌ها تلاش کنیم مانع تجاوز و کشتار مردم بیگناه شده و مردم را بر سرنوشت خود حاکم کنیم بنابراین پیشنهاد می‌شود درآسیا و جهان احزاب طرفدار صلح، دموکراسی و حقوق بشر گرد هم آیند و راهکارهای تقویت دموکراسی و صلح را در میان بگذارند.

کاشفی در پایان با اشاره به این که احزاب در نهادهای مدنی و فرهنگ‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نقش تعیین کننده‌ای برای دسترسی به صلح و آشتی دارند، تصریح کرد: تبادل نظر و تجارب احزاب طرفدار صلح و دموکراسی  می‌تواند جوامع را به هم نزدیک‌تر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز