عضو شورای مرکزی حزب «همت»:

اعضای حزب همت به دنبال عضویت در خانه احزاب هستند/ می‌خواهیم دولت در سایه تشکیل دهیم/ دبیرکل «همت» طی روزهای آتی مشخص می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۶:۰۴:۴۸
کد خبر: ۶۷۲۹۴۱
اعضای حزب همت به دنبال عضویت در خانه احزاب هستند/ می‌خواهیم دولت در سایه تشکیل دهیم/ دبیرکل «همت» طی روزهای آتی مشخص می‌شود
عضو شورای مرکزی حزب تازه تاسیس «همدلی مردم تهران» (همت) درباره ماهیت این حزب گفت: ما یک جریان جدید و مستقل هستیم که با نقد دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی قصد داریم تاراه جدیدی در عرصه سیاسی کشور بازکنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «احمد نبوی»، عضو شورای مرکزی حزب تازه تاسیس همدلی مردم تهران (همت)، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ راجع به چرایی شکل‌گیری این حزب گفت: نوک پیکان اعتراضات اخیر به حاکمیت نبود، چراکه مردم حاکمیت، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند اما در عین حال به دنبال تغییرند.

او افزود: این اعتراضات ضرورت راه سوم را عیان کرد و ما هم در این قالب با نقد دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب، قصد تشکیل دولت در سایه را داریم. در واقع محور نقد ما به راس هرم‌های قدرت چهل سال گذشته است.

او با بیان اینکه اعدالیون هم اصلاح طلبند و فقط در صورتی می‌توان آنها را از اصلاح طلبان جدا کرد که در انتخابات‌های آتی متمایز از هم عمل کنند، اضافه کرد: جریان اعتدال مستقل نیست اما ما به معنای دقیق کلمه مستقل هستیم. کما اینکه در مجلس کنونی حدود 80 نماینده به صورت مستقل انتخاب شدند اما نتوانستند فراکسیون مجزا تشکیل دهند.

نبوی درباره چگونگی دریافت مجوز این حزب تصریح کرد: حزب همت یک حزب استانی است و پروانه فعالیت دارد اما برای عضویت در خانه احزاب درحال پیگیری هستیم.

او در پایان گفت: دبیرکل «همت» طی روزهای آتی مشخص می‌شود و برنامه بدین صورت است که اعضای شورای مرکزی برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب به مرقد مطهر می روند. آیت‌الله سیدحسن خمینی در مرقد سخنرانی خواهند داشت و ما در همان جا با برگزاری انتخابات، دبیرکل را انتخاب می‌کنیم. درباره ابعاد و خط و مشی حزب 23 بهمن ماه کنفرانس خبری داریم و در آنجا به طور شفاف مواضع خود را بیان می‌کنیم.

خبرنگار: امید عبدالوهابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز