فعال سیاسی اصلاح طلب:

رئیسی با موضوعات و مشکلات دستگاه قضا آشنا است/ گفتن ویژگی رقیب نه نیرنگ است نه تغییر عقیده

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۵:۰۶:۲۷
کد خبر: ۸۲۱۱۳۸
رئیسی با موضوعات و مشکلات دستگاه قضا آشنا است/ گفتن ویژگی رقیب نه نیرنگ است  نه تغییر عقیده
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «می گویند چرا خاطره عباس معروفی را الان منتشر کردی، زیرا قبلا آقای رئیسی برای این سمت مطرح نشده بودند که این موضوع را جستجو و‌ منعکس کنم.»

«شهاب‌الدین طباطبایی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرگزاری برنا درباره نحوه مواجهه ابراهیم رئیسی با اهالی رسانه در قالب خاطره عباس معروفی گفت: «در مواجهه با هر رویداد، پدیده یا اتفاق بهترین مدل پیشواز مثبت است. تلقی و ذهنیت مثبت نسبت به آنچه رخ می دهد نخستین گام برای پیشرفت مثبت در آن حوزه است. در مورد آقای ابراهیم رئیسی نیز در یادداشتی که درمورد خاطره عباس معروفی نوشتم به نحوه مواجهه آقای رئیسی با عباس معروفی و پرونده اش پرداخته  شده بود. این خاطره از این جهت برایم مهم بود که شناخت اولیه ای با  مدل مواجهه رئیس آینده دستگاه قضایی با اهل فرهنگ، کتاب و رسانه آشنایی حاصل می شد.»

او در این باره که ابراهیم رئیسی در جناح رقیب اصلاح طلبان است، افزود: «نکته ای که افراد مطرح می کنند بحث رقابت است. اتفاقا بخشی از رفتار اصلاح طلبانه این است که اگر رقیب نیز برای جایگاهی مناسب بود، نباید آن را نادیده گرفت و باید ویژگی مثبت آن گفته شود. این از نظر بنده نه نیرنگ و فریب است و نه تغییر عقیده و رویکرد. در حال حاضر بیش از پیش به آرامش و تعامل نیروهای سیاسی نیاز است. حاصل همه دعواها و اتهام زنی‌ها و نیت خوانی ها و سوء ظن ها همین است که می بینید.»

او همچنین درباره نقد برخی اصولگرایان و مشکوک بودن آنها گفت: «نقدی که وارد می شد این بود که برخی می گفتند قبلا تخریب می کردید حالا دفاع، در انتخابات تلاش کردیم تا حد امکان ایجابی و دفاع از دستاوردها باشد، ممکن است یک نفر به دلیل سابقه ای که داشته است برای یک سیستم مناسب باشد اما در جایگاه دیگر در مقایسه با رقیب خود مناسب نباشد. می گویند چرا این خاطره را الان منتشر کردی، زیرا قبلا آقای رئیسی برای این سمت مطرح نشده بودند که این موضوع را جستجو و‌ منعکس کنم.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد آشنایی رئیسی به امور قضائی بیان کرد: «با توجه به حضور سی ساله ایشان در دستگاه قضایی، اگر اراده آقای رئیسی بر آسیب شناسی، شناخت مشکلات و گره گشایی از  دستگاه قضا باشد، از همان روزی که بر صندلی ریاست قوه قضائیه می نشینند با همه این موضوعات آشنا هستند. بنابراین لازم نیست که زمان سپری شود تا آقای رئیسی با موضوعات و مشکلات دستگاه قضا آشنایی پیدا کنند این از جمله مزایای ایشان است.»

طباطبایی همچنین به سوء برداشت اصولگرایان اشاره داشت و گفت: «اینکه چرا اصولگرایان به این حمایت اصلاح طلبان از آقای رئیسی مشکوک هستند باید از اصولگرایان پرسید. خوب است همه تلاش کنیم و از خدا کمک بخواهیم تا از سوءظن و نیت خوانی دَست برداریم و به اصالت گفتار افراد با صداقت  و حسن نیت بیشتری توجه کنیم. بنده فکر می کنم که بخشی از این مشکلات کشور نیز محصول سوء برداشت ها  و سوءظن ها است. همچنان امیدوارم با امید و سعه صدر همه چیز در مسیر درست قرار گیرد و به تدریج مشکلات حل شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز