فریندخت زاهدی در افتتاح نمایش «شام با دوستان»:

تئاتر ما همیشه سیر صعودی داشته، اگرچه ما عادت نداریم به خودمان اعتبار دهیم

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۵:۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۸۲۹
تئاتر ما همیشه سیر صعودی داشته، اگرچه ما عادت نداریم به خودمان اعتبار دهیم
فریندخت زاهدی، هنرمند پیشکسوت تئاتر گفت: تئاتر ما همیشه سیر صعودی را طی کرده است، گرچه ما عادت نداریم به خودمان اعتبار بدهیم و همیشه می‌گوییم مرغ همسایه غاز است.

 به گزارش روی خط خبر برنا به نقل از تسنیم، فریندخت زاهدی زنگ آیین افتتاح نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی را به صدا درآورد.

کیخایی،کارگردان نمایش ضمن تشکر از حصور هنرمندان و مجید سرنگی، مدیر تماشاخانه ایرانشهر، گفت: خوشحال هستم که استادم، فریندخت زاهدی اینجا هستند تا زنگ افتتاح نمایش را به صدا دربیاورند. امیدوارم از دیدن نمایش من لذت ببرند.

فریندخت زاهدی، هنرمند پیشکسوت تئاتر اظهار داشت: امروز یکی از بهترین دختران من، آیدا کیخایی در تماشاخانه ایرانشهر اجرا دارد. اولین ملاقات من با وی 20 سال پیش در یکی از کلاس‌هایی بود که در آن شرکت داشت و حالا او به عنوان یک کارگردان در اینجا حضور دارد. او در سال 73 وارد دانشگاه تهران شد و از همان ابتدا خوش درخشید. کیخایی اعتماد به نفس داشت، مطالعه خوبی کرد و علاوه بر بازیگری خوب، من شاهد هستم که به صورت حرفه‌ای تمام حرفه‌های مربوط به تئاتر را به شکل تخصصی آموخت و پی گرفت.

وی در خصوص تئاتر کشور گفت: تئاتر ما در سه دهه اخیر با افت و خیزهای زیادی مواجه شده است، به اعتقاد من تئاتر ما همیشه سیر صعودی را طی کرده است. گرچه ما عادت نداریم به خودمان اعتبار بدهیم و همیشه می‌گوییم مرغ همسایه غاز است، ولی من به خاطر شغلم، با جشنواره‌های مختلف خارجی در ارتباط بودم و همیشه وقتی به کشور بازگشتم، گفته‌ام که تئاتر کشور ما هیچ چیز کم ندارد.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر در ادامه اظهار داشت: تنها چیزی که امیدواریم اینجا اتفاق بیافتد، وجود یک برنامه‌ریزی سیستماتیک برای تئاتر است که به طور مرتب و حرفه‌ای نمایش داشته باشیم. یکی از شاخص‌های فرهنگی این است که در پایتخت کشورهای مختلف هر شب چند تئاتر اجرا می‌شود، امیدوارم که با مدیریت مدبرانه‌ای که در تماشاخانه ایرانشهر و سالن‌های دیگر تئاتری شاهد آن هستم به این نقطه در تئاتر دست پیدا کنیم.

امیرحسین حریری، معاون هنری تماشاخانه ایرانشهر، ضمن عذرخواهی از عدم حضور مجید سرسنگی گفت: خوشحالیم که در دو آیین افتتاح نمایش‌های «مرد بالشی» و «شام با دوستان» میزبان» دو پیشکسوت و استاد تئاتر، فرهاد ناظرزاده‌کرمانی و فریندخت زاهدی بودیم.

نمایش «شام با دوستان» به نویسندگی دونالد مارگولیز، ترجمه زهره جواهری به کارگردانی آیدا کیخایی از ششم خرداد ماه 92 در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. این نمایش داستان دو زوج است که سال‌هاست با یکدیگر دوست هستند و حالا مشکلی برای یکی از آن‌ها پیش می‌آید که در طول نمایش برخورد افراد دیگر را نسبت به این اتفاق می‌بینیم.

«شام با دوستان» با بازی امیررضا دلاوری، احمد ساعتچیان، بهناز جعفری و نیکی کریمی هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 18:30 در سالن شماره یک تماشخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز