وزارت دفاع آمریکا مدعی شد

سرقت طرح‌ سلاح‌های پیشرفته آمریکایی توسط هکرهای چینی

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۸:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۸۸۹
سرقت طرح‌ سلاح‌های پیشرفته آمریکایی توسط هکرهای چینی
پنتاگون اعلام کرد: طرح‌ ساخت برخی ابزارهای نظامی از جمله چندین جنگنده نظامی و موشک بالستیک این کشور توسط هکرهای چینی به سرقت رفته است.

به گزارش سرویس بین‎‌الملل برنا به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، مقامات وزارت دفاع آمریکا مدعی شدند که هکرهای چینی با هک کردن بسیاری از سیستم‌های رایانه‌ای این کشور در زمینه سلاح، برخی از طرح‌های دفاعی و نظامی این کشور را به سرقت برده‌اند.

گزارش نهادهای وابسته به وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که طرح تولید برخی ابزارهای نظامی از جمله چندین جنگنده نظامی و موشک بالستیک توسط هکرهای چینی به سرقت رفته است.

بر اساس این گزارش، این طرح‌ها متعلق به برخی از پیشرفته‌ترین و حساس‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی آمریکا از جمله جنگنده اف 18، بالگردهای بلک هاوک، سیستم‌های موشکی "پاک3" و بالگردهای "وی22" است که سرقت آنان توسط هکرها از سوی مقامات آمریکا به عنوان تهدیدی مشابه زمان جنگ سرد تعبیر شده است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: مقامات پنتاگون معتقدند که این اسناد سرقت شده می‌تواند به چین فرصت تقویت سیستم‌های نظامی خود را داده و باعث تضعیف گزینه‌های نظامی وزارت دفاع ایالات متحده شود. از سوی دیگر مقامات نظامی آمریکا به این نکته اذعان کرده‌اند که برای دفاع از خود در برابر این تهدیدات آمادگی کامل را نداشته‌اند.

در بخش پایانی این گزارش با تاکید بر این که این اقدام هکرهای چینی می‌تواند برای دولت این کشور سود مالی چندین میلیارد دلاری به همراه داشته باشد، آمده است: دولت چین برای دستیابی به این فناوری‌های نظامی نیاز به صرف 25 سال زمان داشت، اما اکنون این طرح‌ها به راحتی در اختیار این کشور قرار گرفته است.

گفتنی است آمریکا تاکنون چندین بار چین را به حملات سایبری به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خود متهم کرده است که دولت پکن هر بار این ادعاها را تکذیب کرده است.

نظر شما