آمریکا از ایران درخواست کرد تا برای مشارکت در اجرای طرح‌های بنیادین افغانستان کمک کند

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۴:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۴۳۴۴۲
آمریکا از ایران درخواست کرد تا برای مشارکت در اجرای طرح‌های بنیادین افغانستان کمک کند
نشست سه‌‌جانبه ایران، آمریکا، افغانستان برگزار شد و مسئول مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان در پایان اعلام کرد آمریکا برای مشارکت ایران در روند افغانستان درخواست کمک کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، داوود مرادیان، مسئول برگزاری دومین کنفرانس مذاکرات امنیتی در شهر هرات افغانستان با اعلام برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، آمریکا، افغانستان به تشریح نتایج نشست پرداخت.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان در حاشیه پایانی کنفرانس گفت: در این نشست نماینده آمریکا، پیشنهاد طرح‌های مبارزه با مواد مخدر، توسعه خطوط راه آهن منطقه‌ای و مدیریت منابع آبی افغانستان با مشارکت ایران و همکاری‌های دوجانبه ایران و آمریکا برای بهبود وضعیت موجود مطرح کرد و هر سه نماینده با این پیشنهاد موافقت کردند.

مرادیان گفت: دکتر برزگر، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، به عنوان نماینده ایران در این اجلاس، نظر مثبت ایران در قبال افغانستان را به این کنفرانس تقدیم کرد.

مرادیان بر این عقیده است که تیم جدید وزارت امور خارجه ایران زمینه امیدواری برای تحکیم روابط بین دوکشور فراهم ساخته است و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نگاه تهران به افغانستان تغییر کند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان خاطرنشان کرد، این کنفرانس فقط جنبه اعتماد سازی را داشته و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

نظر شما