امروز دوشنبه صورت می‌گیرد؛

سخنرانی پوتین در اجلاس اپک همزمان با سالروز تولد ۶۱ سالگی‌اش

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۴:۴۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۴۷۰
سخنرانی پوتین در اجلاس اپک همزمان با سالروز تولد ۶۱ سالگی‌اش
رهبران اندونزی، ژاپن و چین امروز دوشنبه در دیدارهای دوجانبه خود با رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست اپک، سالروز ولادت پوتین را به وی تبریک خواهند گفت.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، به نقل از رادیو صدای روسیه، رهبران اندونزی، ژاپن و چین امروز دوشنبه در دیدارهای دوجانبه خود با رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست اپک، سالروز ولادت پوتین را به وی تبریک خواهند گفت.

رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه همزمان با شصت و یکمین سالروز تولدش، برای شرکت در اجلاس اپک و سخنرانی در این نشست، وارد جزیره بالی اندونزی شد.

«یوری اوشاکوف» مشاور پوتین، اعلام کرد: اولین نشست کاری اجلاس امسال به بررسی نقش اپک در تقویت اقتصاد منطقه‌ای و سیستم تجارت چند جانبه با هدف آماده‌سازی برای کنفرانس وزرای سازمان تجارت جهانی که قرار است در ماه دسامبر برگزار شود، اختصاص دارد.

پوتین همچنین در اجلاس سران اپک، درباره منابع جدید انرژی پایدار و رشد اقتصادی طولانی‌مدت در منطقه آسیا و اقیانوسیه صحبت خواهد کرد.

اوشاکوف گفت: این اجلاس فرصت خوبی برای ترویج رویکرد روسیه درمورد فرآیندهای منطقه‌ای با توجه به وظایف توسعه اجتماعی و اقتصادی سیبری و خاور دور و همچنین مشارکت روسیه در اتحادیه گمرکی و فضای اقتصادی اوراسیا، به وجود آورده است.

نظر شما