بیانیه‌ای که منجر به شرمساری نتانیاهو شد

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۴۵۱۱۴
بیانیه‌ای که منجر به شرمساری نتانیاهو شد
بیانیه‌ای از نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی مبنی بر دیدار نتانیاهو با پاپ در سفر خود به رم صادر شده بود، اما واتیکان اعلام کرده است که پاپ هیچ برنامه‌ای برای دیدار با وی ندارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی پنج روز قبل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، قرار است با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، دیدار داشته باشد.

روز یکشنبه پس از اینکه مشخص شد از ابتدا چنین قراری تنظیم نشده بود، بطوری که مقامات واتیکان اعلام کرده‌اند خبر دیدار نتانیاهو و پاپ را اولین بار از رسانه‌ها شنیده‌اند و از قبل قراری تعیین نشده بود، واتیکان رسما به وزارت امورخارجه رژیم‌صهیونیستی اطلاع داد که قرار نیست هیچ دیداری میان پاپ و نتانیاهو صورت گیرد و این بیانیه مایه شرمساری دستگاه دیپلماسی اسرائیلی‌ها شد.


با وجود آنکه در بیانیه نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی آمده بود که قرار است نتانیاهو در سفر خود به رم با پاپ دیدار ‌کند، اما واتیکان اعلام کرده است که پاپ هیچ برنامه‌ای برای دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل ندارد.

این در حالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سفر اخیر خود به رم، مورد استقبال پاپ قرار گرفت و حتی در این دیدار قلمی از سوی پاپ به عباس هدیه شد، بطوری که پاپ ابراز امیدواری کرد که معاهده صلح با این قلم امضا شود.

مقامات ارشد در کابینه رژیم‌صهیونیستی گفته‌اند در واقع بیانیه دیدار پاپ با نتانیاهو زمانی منتشر شد که هیچ قراری برای دیدار تنظیم نشده بود.

شرمساری تا جایی است که حتی برخی مقامات اسرائیلی اعلام کرده بودند که نتانیاهو در دیدار با پاپ وی را به فلسطین اشغالی دعوت می‌کند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی در چند روز گذشته تمام تلاش خود را کرده تا به نحوی این آبروریزی را جمع کند و از شرمساری بیشتر جلوگیری کند؛ حتی یاکوف عامیدرور، مشاور امنیت داخلی، نیز از این موضوع باخبر شد و با اعمال فشار به رافائل باراک، دبیر کل وزارت خارجه و زایون اورونی، سفیر اسرائیل در واتیکان، می‌خواست این موضوع را به نحوی حل کند.

اورونی که مورد بازخواست مقامات بالاتر رژیم قرار گرفته است تلاش کرد برای وزارت امور خارجه رژیم‌صهیونیستی توضیح دهد که مقررات واتیکان پیچیده است و ارسال درخواست ملاقات یک هفته جلوتر از تاریخ مورد نظر، به نوعی توهین به پاپ محسوب می‌شود. با این حال، از سوی این وزارت‌خانه به شدت توبیخ شده است.

با وجود اعلام رسمی واتیکان، دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی برای جلوگیری از شرمساری بیشتر، بیانیه جدیدی صادر کرد و مدعی شد که بر خلاف اخبار منتشرشده در رسانه‌ها، قرار بوده این دیدار انجام گیرد.

نظر شما