با کاهش فشارهای بین‌الملل در سوریه؛

بشار اسد قدرتمندتر از همیشه است

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۵:۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۴۸۸
بشار اسد قدرتمندتر از همیشه است
خبرگزاری فرانسه طی گزارشی نوشت، با کاهش فشارهای بین‌الملل درباره تحولات سوریه، بشار اسد اکنون احساس امنیت بیشتری می‌کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از تحلیلگران درباره تحولات سوریه نوشت، با کاهش فشارهای بین‌الملل درباره تحولات سوریه، بشار اسد اکنون احساس امنیت بیشتری می‌کند و قدرتمندتر از گذشته به نظر می‌رسد.

چندی پیش آمریکا خواهان مداخله نظامی علیه سوریه بود، اما اکنون شرایط کاملا متفاوت است و بخش اعظم این شرایط بر اثر توافق آمریکا و روسیه در زمینه امحای کردن تسلیحات شیمیایی سوریه به وجود آمده است.

اسد همچنین گفته که به نظر او هنوز شرایط مذاکرات صلح که قرار است به همت سازمان ملل و با حمایت آمریکا و روسیه ماه آینده در ژنو برگزار شود فراهم نیست.

شادی حمید، رئیس مرکز تحقیقات بروکینگز در دوحه با بیان اینکه اشتباه نیست اگر بگوییم که بشار اسد اکنون احساس امنیت بیشتری می‌کند افزود: هرگونه مذاکرات قبلی برای تغییر رژیم در سوریه به حاشیه رانده شده و اکنون بشار اسد شریکی برای جامعه بین‌المللی است، از سوی دیگر درحالیکه بیشتر غربی‌ها از خواسته مخالفان برای کنار رفتن اسد از قدرت حمایت می‌کنند، اما دیگر جایی صحبت از تغییر رژیم در بین مردم نیست.

خبرگزاری فرانسه در این گزارش آورده است نفود روزافزون گروههای تندروی وابسته به القاعده در میان معارضان سوری، آمریکا را به این نتیجه رسانده است که به دنبال پیشبرد راه حل سیاسی در بحران سوریه باشد. همزمان شاهد این هستیم که بشار اسد از حمایت کامل متحدان خود یعنی ایران و روسیه برخوردار است.

توافق درباره انهدام سلاحهای شیمیایی سوریه یک پیروزی بزرگ برای اسد بود و از آن پس اسد به دنبال بازسازی حیثیت خود است.

نیکلاس ون دام، کارشناس سوریه و سفیر سابق هلند در چند کشور عربی نیز می‎گوید؛ امتناع بشار اسد برای توافق با هر یک از گروههای مخالفان وابسته به خارج چیز جدیدی نیست. آنچه که برای اسد واقع گرایانه است اخراج گروههای اصلی مخالفان از سوریه با کمک نیروهای نظامی خود است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز