به بهانه درگذشت ˝محسن یوسف بیک˝ بازیگر نقش هشیار

ناگفته‌های علیرضا خمسه از هشیار

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۴:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۴
ناگفته‌های علیرضا خمسه از هشیار
هنوز بعد از این همه سال مردم حال هشیار را از من می‌پرسند چون این نقش‌ها در خاطره بچه‌ها آن روز که الان پدر و مادر و مردان و زنان بالغی هستند، حک شده و باقی مانده است.
باشگاه جوانی برنا/

چند وقتی است که انگار دل بچه های دهه شصت برای خاطرات و کارتون های آن سال ها تنگ شده، چرا که حتی تلویزیون هم کارتون های آن زمان را برای بچه های دیروز تکرار می کند تا خاطرات و البته کودکی هایشان زنده شود.

"هشیار و بیدار " هم یکی از همین برنامه ها بود که برای بچه ها آن روزها با خاطرات و لحظات خوشی همراه بود و به قول "بیدار" آن مجموعه یکی از به یاد ماندنی‌ترین مجموعه هایی است که در گروه کودک و نوجوان تلویزیون تولید و پخش شد و برای بچه هایی که مخاطب برنامه بودند، خاطرات خوش زیادی از آن باقی مانده است.

وقتی خبر درگذشت "محسن یوسف بیک" بازیگر نقش هشیار منتشر شد؛ دل همه بچه ها برای هنرمند آن روزها تنگ شد.

پای درد دل "علیرضا خمسه" که می نشینی از آن روزها ناگفته های جالبی دارد و می گوید: هنوز بعد از این همه سال مردم حال هشیار را از من می پرسند. چون این نقش ها در خاطره بچه های آن روز که الان پدر و مادر و مردان و زنان بالغی هستند، حک شده و باقی مانده است.

از حال و هوای ضبط برنامه که می پرسی می گوید: سه مجموعه هوشیار و بیدار را در سال 63 و 64 کار کردیم که زمان تولیدش با جنگ تحمیلی مقارن بود. گاهی هنگام تولید برنامه وضعیت قرمز می شد که تولید را تعطیل می کردیم و به پناهگاه می رفتیم. حتی این اتفاق موقع پخش هشیار و بیدار هم می افتد.

با این حال خمسه معتقد است: از این که موقع بمباران شهرها، بچه ها را سرگرم می کردیم تا خیلی نترسند، خوشحال بودیم.

از محسن یوسف بیگ که می پرسی، لحن صدایش تغییر می کند و می گوید: بازیگر و کمدین خوبی بود و قبل از هشیار و بیدار در مجموعه های زیادی کار کرده بود و به عنوان چهره ای مطرح در عرصه کمدی شناخته می شد. برایم مثل پدر بود و این حس پدری همیشه در من باقی مانده بود. حتی چند ماه پیش در یک تله فیلم برای نقش پدر خودم ایشان را پیشنهاد دادم که متأسفانه ایشان در شرایط مناسبی برای بازی نبود.

درباره آخرین تجربه بازی با هشیار هم می گوید: آخرین بازی‌مان مربوط یه چند سال پیش است. در برنامه "جمعه تعطیل نیست" که از شبکه پنج پخش می شد، در نقش "همسایه فراموش کار" ظاهر شد و بعد از آن هم هیچ گاه این هم بازی بودن تکرار نشد.
از حس و حال همبازی بودن بعد از سال ها که می پرسی، می گوید: احساس خوبی داشت و خیلی دلم می خواست این احساس در مجموعه های دیگر هم تکرار شود که ممکن نشد.

در آخر، درباره خبر درگذشت محسن یوسف بیک که می پرسی، سکوت می کند و می گوید: دلم می خواهد به دختر و همسرش و جامعه هنری درگذشت این هنرمند را تسلیت بگویم.


محسن یوسف بیک همان هشیار بچه های دهه شصت بعد از هفتاد سال زندگی پیش از ظهر روز گذشته 16 بهمن ماه پس از سپری كردن یك دوره بیماری دار فانی را وداع گفت و از میان ما رفت. اما یاد و خاطره اش همیشه در خاطره بچه های آن روز باقی خواهد ماند. انگار این بار دیدن برنامه تکراری هشیار و بیدار برای خیلی ها حال و هوای دیگری دارد...

***

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز