حسینی در جمع خبرنگاران:

عطش فهم اندیشه امام خمینی(ره) در دنیا بسیار است

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۳۳
عطش فهم اندیشه امام خمینی(ره) در دنیا بسیار است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در دنیا مشتاقان بسیاری، عطش فهم فکر و اندیشه امام(ره) را دارند که باید این اندیشه‌ها در قالب کارهای هنری ارائه شود.
به گزارش خبرنگار اندیشه برنا، سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم تجدیدمیثاق اهالی فرهنگ و هنر با آرمان‌های امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: این یک حرکت نمادین است چرا که ما معتقدیم با این حرکت می‌توانیم همواره اندیشه، آرمان‌ها و اعتقادات امام را در کارهای خود مدنظر داشته باشیم و از آنها صیانت کنیم.

وی افزود: همچنین اهالی فرهنگ و هنر ما با این حرکت باید به دنبال یادآوری و تبیین پیام و محتوای فکر امام برای معرفی به جهان با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف که در اختیار دارند، هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز در دنیا مشتاقان بسیاری عطش، فهم فکر و اندیشه امام را دارند و قطعاً اگر این اندیشه‌های در قالب کارهای هنری ارائه شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه هنرمندان غربی با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تئاتر، موسیقی، سینما و... فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند، اما چون محصولات ایران اسلامی با فطرت انسان‌ها سر و کار دارد قطعا می‌تواند دلنشین‌تر باشد چرا که ندای عدالت و انسانیت در آن وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه غرب فقط ادعای حقوق بشر دارد اما در عمل جنایت‌هایی انجام می‌دهد، گفت: صدق، صفا، صمیمیتی که مردم ایران دارند برای همگان آشکار است. بنابراین ایام دهه فجر برای ایرانیان بسیار محترم است و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین جشنواره‌های خود را در این ایام برگزار می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هنرمندان ما در طول سال تلاش می‌کنند تا دستاورد خود را در ایام دهه فجر ارائه دهند، خاطرنشان کرد: این دستاوردها در ایام دهه فجر قطعا بر شادی مردم می‌افزاید.

حسینی در ادامه بیان کرد: كتاب سال جمهوری اسلامی ایران امسال نیز 19 بهمن در تالار وحدت تهران و با حضور دكتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جایزه برترین‌های همه حوزه‌های كتاب‌های منتشر شده در طول یك‌سال انتخاب می‌شوند كه این خود می‌تواند به ایجاد رقابت مثبت میان اهالی قلم و آشنایی مردم با كتاب‌های ارزشمند منجر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تصریح كرد: در این دوره كتاب‌‌های برگزیده و شایسته تقدیر از میان 20هزار عنوان كتاب انتخاب شده‌اند.

حسینی تصریح كرد: همچنین در این دوره برای نخستین بار هیات علمی این جایزه با حضور نخبگان علمی همه حوزه‌ها تشكیل شده و امیدواریم نتایج این تلاش‌ها را به زودی ببینیم.

حسینی در ادامه و در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه مبارك فجر گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری جشنواره های فیلم، تئاتر، موسیقی، شعر و هنر‌های تجسمی است.

وی افزود: هنرمندان به شیوه مناسبی می توانند از افكار و راه امام راحل(ره) صیانت، و آن را در جهان تبیین كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دنیا مشتاقان زیادی تشنه آثار و افكار امام(ره) هستند و اگر این آثار در قالب هنر ارائه شود، تاثیر بیشتری خواهد داشت. چون آثار هنری مرتبط با فطرت مردم جهان است بر دل می نشیند و ندای حقانیت جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان می‌رساند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز