تا نوروز

چهار نکته برای خریدها نوروزی

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۶۹۶۶۶
چهار نکته برای خریدها نوروزی
گاه تب خریدهای شب عید داغ می شود و اندکی زحمت روی دوش آدم می گذارد. این جا چند پیشنهاد برای تان داریم برای فرار از داغ شدن بیش از حد این تب!

 

هنگامه نوروز است و وقت خریدهای شب عید؛ نه فقط خریدهایی مانند میوه و شیرینی و آجیل و ... که لباس، پوشاک، بعضا خریدهایی برای تزئینات خانه و ... . همین خریدهاست که شهر را به تب و تاب می اندازد و مردم را هم. ولی گاه این تب داغ می شود و اندکی زحمت روی دوش آدم می گذارد. این جا چند پیشنهاد برای تان داریم برای فرار از داغ شدن بیش از حد این تب!

1- ساعت خرید تان را عوض کنید

تمام برنامه ها آماده است. آماده شده اید تا سریع خود را به مرکز خریدی که مد نظر دارید برسانید. سوار ماشین می شوید، روشن می کنید ولی تا به خیابان اصلی می پیچید متوجه می شوید که در چه دامی گرفتار شده اید و دیگر از آن رهایی هم نیست! چرا که ترافیک بیش از حد خیابان ها در شب های منتهی به عید، واقعا پیل افکن است! همین اول باید بگوییم که این مشکل درمان خاصی ندارد و باید با آن ساخت. اما راههایی هم هست که بتوان تا حدودی این ترافیک را دور زد. اول از همه اینکه اگر می توانید ساعت خرید تان را عوض کنید. اکثر خریدکنندگان کارمند هستند و خریدشان را می گذارند برای زمانی که از سرکار به خانه برگشته اند، تجدید قوایی کرده و بعد راه می افتند. اگر اما شما می توانید مرحله رفتن به خانه بلافاصله بعد از کار را حذف کنید و یکراست به خرید بروید، یک مرحله جلو هستید. چرا که به ترافیک آنچنان سنگینی بر نمی خورید!

راه دیگر این است که عطای بزرگراه ها را به لقایشان ببخشید! تجربه ثابت کرده که در ساعت های اوج ترافیک، رفتن از داخل شهر سریع تر آدم را به سر منزل مقصود می رساند! این راه از این جهت بهتر است که هم خلوت تر است و هم اگر گیر کردید، خیلی راحت می توانید بزنید کوچه و پس کوچه؛ اگر هم به کوچه و خیابان های فرعی وارد هستید که اصلا از همانجا راه تان را پی بگیرید که بهترین انتخاب ممکن است.

2- مرکز خریدهای ناشناخته را کشف کنید

دقت کرده اید؟ اکثر اوقات وقتی می خواهیم چیزی بخریم و برای آن بودجه ای کنار گذاشته ایم، عملا چیزی که انتخاب می کنیم بیشتر از بودجه ما هزینه برمی دارد. نهایتا مجبور می شویم یا چیزی را که خوشمان آمده، نخریم یا اینکه قید خریدهای دیگر را بزنیم. چرا که گرانی محصولات و خریدها اجازه خرید همه آنها را به ما نمی دهد. در مراکز خرید معروف و شلوغ شهر، این اتفاق بیشتر رخ می دهد. قیمت ها بالاتر هستند و تخفیف دادن، کمتر و با میزان کمتری صورت می گیرد! راه حل این هم ساده است. لزوما هر جنسی که در این مراکز خرید فروخته می شود، بهتر از مراکز خرید کمتر شناخته شده نیست. شاید این یک قاعده کلی باشد، اما عمومیت ندارد! کمی بیشتر نگاه بیندازید و مرکز خریدهای کوچک را هم امتحان کنید. بعضا اجناسی با قیمت مناسب در آنها پیدا می شود که در مراکز خرید بزرگ و معروف، به کس کسانش هم نمی دهند! فقط کافیست کمی وقت بگذارید، البته اگر دارید!

3- اگر نیاز ندارید، نخرید!

حتما فکر می کنید که این هم دیگر از آن حرف ها بود! اما بگذارید توضیح بدهیم. منظور از این حرف این است که برای مثال اگر لزوما نیاز به لباس نو، کفش، آجیل و شیرینی و ... ندارید، خرید آنها را به بعد از عید موکول کنید. این اتفاق البته در صورتی می افتد که تمام عید را عازم مسافرت باشید و مهمان چندانی به خانه تان نمی آید و به عید دیدنی های زیادی نمی روید. بعد که از سفر برگشتید فرصت بسیار خوبی دارید که در خلوتی و در زمانی که قیمت ها سر به فلک نمی گذارد خرید کنید. دو نشان با یک تیر.

4- بعضی خرید های کوچک را بگذارید برای چند ساعت مانده به سال تحویل

مستحضر هستید که؟ برای بعضی خریدها هیچوقت دیر نیست. اصراری نیست که حتما یک هفته قبل از عید، سفره هفت سین مان آماده باشد.از دو روز قبل از عید نیازی نداریم که حتما گل در خانه داشته باشیم. این خریدها را می شود گذاشت برای ساعت های آخر سال 92. وقتی که دیگر ماهی قرمز ها، سبزه ها، سنجد و سمنو ها و ... دیگر به هیچ درد فروشندگان آنها نمی خورد. پس چه بهتر که آنها را به هر طریقی که هست، آب کنند. حتی به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت چند روز پیش شان.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز