نگاهی به لیست ثروتمندترین ها

برای پولدار شدن، باید تا ۷۰ سالگی صبر کنید!

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۷:۲۴:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۸۲۴
برای پولدار شدن، باید تا ۷۰ سالگی صبر کنید!
لیست ثروتمند ترین افراد جهان که هر سال نشریه فوربس آن را منتشر می کند، یکی از جذاب ترین فهرست هایی است که منتشر می شود. بد نیست نگاهی متفاوت به این لیست بیندازیم.

لیست ثروتمند ترین افراد جهان که هر سال نشریه فوربس آن را منتشر می کند، یکی از جذاب ترین فهرست هایی است که منتشر می شود. لیست های موضوعی فراوانی هستند که به این شیوه منتشر می شوند اما هیچکدام از آنها جذابیت لیست ثروتمندترین افراد را ندارند. بد نیست اما نگاهی متفاوت به این لیست بیندازیم.

لیست ثروتمندترین افراد جهان، در قالب یک فهرست 100 نفره منتشر می شود. اما عملا از رتبه 20 به بعد آن، دیگر فهرست معنای چندانی ندارد. چرا که افراد در فاصله بسیار نزدیکی با یکدیگر قرار می گیرند. اختلاف دارایی تنها در 20 رتبه اول مشهود است و حتی از رتبه های 15 تا 20 اختلاف زیادی به در میزان دارایی ها به چشم نمی آید. برای همین هم در این گزارش تنها به بررسی 20 نفر اول لیست پرداخته ایم. لیستی که اختلاف دارایی نفر بیستم با نفر اول آن، 50 میلیارد دلار است!

نفر اول لیست ثروتمندترین افراد جهان به کارلوس اسلیم هلو و خانواده اش اختصاص دارد. کسانی که حالا با کنار زدن دوباره بیل گیتس، دوباره به صدر جدول پولدارها آمده اند. کارلوس اسلیم که رییس شرکت «تلکام» است 73 میلیارد دلار ثروت دارد. بعد از او بیل گیتس مایکروسافت است که با 67 میلیارد رتبه دوم را به خود اختصاص داده و رتبه سوم هم به آمانیکو اورتگا رییس شرکت تولید پوشاک «زارا» تعلق دارد.

در لیست ثروتمندترین افراد، ایالات متحده امریکا رکورددار مطلق است. چرا که 13 نفر از 20 نفر اولی لیست، امریکایی هستند. بعد از امریکا فرانسه با دو نماینده در رتبه دوم است و باقی نیز از کشورهای اسپانیا، آلمان، سوئد، هنگ کنگ و مکزیک هستند. ثروتمندترین فرد جهان، کارلوس اسلیم، اما اصلیتی مکزیکی دارد.

اگر شما هم رویای ثروتمند شدن در سر می پرورانید باید بدانید که این امر به سادگی و البته به سرعت به دست نمی آید. یعنی اینکه پیمودن ره صد ساله، بیشتر به درد ضرب المثل ها می خورد. این حرف را از آنجا می گوییم که میانگین سنی ثروتمندترین ها، 70.5 سال است. البته شاید شما خوش شانس باشید که در سنین پایین به ثروت هنگفت برسید. مانند لری پیج، مدیر عامل گوگل که اکنون 40 ساله است و در رتبه 20 این فهرست. البته او چند سالی می شود که در این فهرست حضور دارد. اما ممکن است چندان هم خوش شانس نباشید و ثروت در سنین بالا به شما روی بیاورد. مانند کارل آلبرشت 94 ساله آلمانی!

پول این روزها انگار که در کارهای اینترنتی و انفورماتیکی است. 6 نفر از افراد حاضر در بین 20 نفر اول این فهرست، به کارهای اینترنتی، نرم افزاری و به طور کل کامپیوتری مشغول اند. مانند صاحبان مایکروسافت، گوگل، بلومبرگ و ... . فروشگاه زنجیره ای «وال مارت» به تنهایی در این لیست 4 نماینده دارد و بعد از آن شرکت «داورزفیلد» است که 3 نماینده در این لیست دارد. شرکت های مالی و اعتباری هم 4 نماینده دارند و فعالان عرصه مد و لوازم آرایشی، با سه نماینده مهجور ترین افراد فهرست هستند!

جالب ترین بخش این لیست اما زمانی است که دارایی های این افراد را با هم جمع بزنیم. آنوقت به رقم 491.5 میلیارد دلار خواهیم رسید. با یک محاسبه سرانگشتی ساده می توان متوجه شد که دارایی های این 20 نفر، به تنهایی حدود 4 برابر کل رقم بودجه سال 92 کشوری مثل ایران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز