مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با برنا

کنگره علامه شیخ‌شوشتری بهمن امسال برگزار می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۲۱:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۷
کنگره علامه شیخ‌شوشتری بهمن امسال برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری در بهمن امسال در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام سید لطف‌الله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در خوزستان اظهار داشت: تا کنون 70درصد فعالیت لازم برای برگزاری این کنگره انجام شده و هماهنگی ها صورت گرفته و در ماه صفر این کنگره برگزار می شود.

وی همچنین از چاپ کتاب "غنیمه السفر فی احوال شیخ جعفر شوشتری" خبر داد و افزود: این کتاب نیز به عنوان یک اثر جامع و نو در رابطه با شخصیت بزرگ علامه شیخ شوشتری توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در حال چاپ است.

سپهر با اشاره به هدف برگزاری این کنگره گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر مبنی بر برخورد با تحریف های احتمالی که درباره عزاداری ها، روضه خوانی ها، سینه زنی ها و مرثیه خوانی ها نسبت به ائمه اطهار(ع) در ایام محرم و صفر صورت می پذیرد و تاکید ایشان بر بحث استفاده از مقاتل نوشته شده مستند و موثق در مصایب سید الشهدا(ع) و اهل بیت، هر چه مقاتل مثبت، مستند و موثق باشد اثرگذاری آن در جامعه بیشتر و بهتر است.

وی افزود: بدین ترتیب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر اساس وظیفه شرعی و در پاسخ به فرمایشات مقام معظم رهبری تصمیم به حرکتی مثبت در عرصه تبلیغ و محرم و صفر گرفته که در این راستا کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری قدس سره را برگزار می کند.

سپهر با اشاره به شخصیت والای علامه شیخ جعفر شوشتری و با بیان اینکه علامه شیخ جعفر شوشتری افتخار بزرگی برای خوزستان و جامعه تشیع است، گفت: ایشان از جمله شخصیت هایی است که در بحث محرم و صفر، سخنان زیادی گفته و کتاب هایی تحت عنوان خصایص حسینی و مجالس شوشتری تالیف کرده است، به طوری‌که منبری ها و وعاظ جهان تشیع از گفته ها و نوشته های ایشان در این باره استفاده می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تاکید حضرت آیت الله موسوی جزایری مبنی بر حضور شخصیت های والا و وزین ملی و کشوری در کنگره، تصریح کرد: انشاءالله با ارسال پیام مراجع تقلید، وزانت و وجاهت علامه شیخ جعفر شوشتری بیشتر پردازش می شود و جایگاه همایش بالاتر می رود.

نظر شما