مدیر کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با برنا مطرح کرد

به ورزش کارگری کمتر توجه شده است/ ورزش دانش بنیان است

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۱:۴۶:۵۰
کد خبر: ۲۳۰۶۷۱
به ورزش کارگری کمتر توجه شده است/ ورزش دانش بنیان است
بحث رفاه و سلامت اجتماعی برای وزیر اهمیت ویژه‌ای دارد.

سید حسین موسوی با اشاره به رویکرد جدید دولت گفت: هدف وزیر کار، تعاون رفاه و امور اجتماعی توجه ویژه به رفاه و سلامت اجتماعی است، در خصوص کودکان بی سرپرست،معلولین و بچه های کار در بحث ورزش دیدگاه ها کاملا تغییر کرده است.

نایب رئیس مجموعه ورزشی کارگران با تاکید بر اقدامات انجام شده در امر ورزش بیان کرد: آقای ربیعی، وزیر کار،تعاون و رفاه کارهای بسیار خوب و ریشه ای انجام می دهند که بازخوردش را سه چهار ماه دیگر خواهیم دید اما اسفند ماه صد در صد ملموس خواهد شد. یک جشنواره بسیار بزرگ ورزش های کارگری در همه رشته ها خواهیم داشت که از هفده رشته ورزشی به بیست و شش رشته ورزشی ارتقا یافته که عینا در جشنواره فعالیت خواهند داشت.

وی با تأکید بر پیگیری ورزش بانوان گفت: اداره کل امور ورزشی بانوان سابقه پنجاه ساله دارد که زیر مجموعه های بسیاری دارد. مسابقات ورزشی در سطح بانوان انجام شده، چند مرحله کوهنوردی بانوان داشتیم، مسابقات در همدان و گیلان بوده که همدان دو مرحله گیلان یک مرحله، و سال گذشته مسابقات تنیس روی میز را داشتیم. اسکواش ورزش جدیدی است که یک تفاهم نامه ماه پیش با فدراسیون اسکواش نوشتیم. مسابقات اتومبیل رانی از دیگر مسابقاتی است که به ورزش های کارگری بانوان اضافه شده است.


بازرس تعاون مسکن تعاون مصرف در خصوص سرمایه گذاری در ورزش کارگری اظهار داشت: آقای حسین زادگان سرپرست فدراسیون و آماتوری ورزش های کارگری فعالیت های گسترده ای انجام دادند از جمله استان ها را به چالش کشیده اند تا مسابقات رقابتی بین استان ها برگزار کنند که قبلا این طور نبوده و مدیران کل استان، مدیران تعاون مدیران ورزش و هماهنگی ها تصمیم گرفتند که مسابقات برگزار شود، اگر این طور پیش برود سالی دو مسابقه خواهیم داشت و این اتفاق خوشایندی است. وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی تنها بحث سیاستگذاری برنامه ریزی و نظارت را دارد که در اسفند ماه در این المپیاد ورزشی در مازندران به طور ملموس نتیجه این مسابقات را خواهیم دید.


موسوی در خصوص سلامت ورزش گفت: ورزش همگانی برای شور و نشاط و هیجان جسم است که در روحیه افراد بسیار موثر است فدراسیون ما فدراسیون آماتوری است که هم در سیاست و هم در وزارتخانه به سلامت جسم همراه با شور و نشاط روح اهمیت داده است.

وی با اشاره به تامین سلامت جسم و روح تصریح کرد: در وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی بیشترین نفرات را در حدود ده هزار نفر تحت پوشش ورزشی داریم، 30 میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی داریمکه 11 میلیون کارگری هستند و 500 هزار نفر ورزشکارانی که در کارخانجات کار می کنند 8500 نفر هم به طور مداوم دارند ورزش می کنند. 

نایب رئیس هیئت امنا استراحتگاه با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در مقوله ورزش کارگری ابراز کرد: در چارت سازمانی اداره استراحتگاه تعریف شده است که شامل 4 استراحتگاه در مشهد قم مریوان انزلی داریم که با اهدافی که چرخ کارخانجات بچرخد. 100 واحد زائر سرا در مشهد و 100 واحد استراحتگاه در انزلی و به تازگی 20 واحد برای مریوان در نظر گرفته شده است، که هر اداره و کارخانه خودش تقسیم می کند که چه کسانی از آن استراحتگاه ها استفاده کنند. در حال حاضر 284 عدد مجموعه ورزشی وجود دارد که زیر نظر اداره کل 210 عدد فعال و 74 عدد نیمه کاره است که به زودی به بهره برداری می رسد این مجوعه ها از اعتبارات ماده 154 قانون کار ساخته شده که حدودا از 7 سال پیش عوارض به وزارتخانه بر نمی گردد که ما در تلاشیم آن را احیا کنیم. یعنی سالانه 1000 تومان برای هر کارگر واریز می شد که اگر دوباره این مبلغ را داشته باشیم پول زیادی می شود و شاهد پیشرفت آنچنانی در ورزش و مخصوصا ورزش کارگری خواهیم بود.

موسوی با اشاره به وضعیت کودکان کار اظهار کرد: بخشنامه ای هفته پیش ابلاغ شده است مبنی براینکه بحث بچه های کار در قسمت فوتبال فعال شود که درآمدزایی بشود اگر ما بتوانیم یک جوان یا کودک را از دام اعتیاد بیرون بکشیم کار بسیار بزرگی کرده ایم چون حواشی بیشتر بچه های کار مسئله اعتیاد است.

وی با توجه به کاهش بودجه ورزش ابراز کرد: بهتر است بودجه بیشتری به ورزش اختصاص داده شود تا سلامت جامعه ارتقاء یابد تا بتوانیم پیشگیری کنیم.واز دیگر اقدامات ایجاد کارگاه برای بچه های کار است که با نوعی درآمدزایی همراه است. از اهداف مهم پیگیری مسئله کودکان کار است. یکی از اهداف مهمی که در سازمان جهانی کار به آن توجه شده است بحث کودکان کار، ورزش قهرمانی و ورزش های همگانی است. 


او با اشاره به تأکید وزارت ورزش بر ورزش همگانی بیان کرد: به طور مثال کارمندان و کارگران هر کارخانه هفته ای دو ساعت می توانند ورزش کنند که با اجازه مدیر خواهد بود که شامل استخر، فوتبال، تکواندو و ... می شود که مدیران با تشویق افراد به ورزش می توانند آن ها را سلامت نگه دارند و این جزء قانون کار است. در کارگاه ها باید فضایی برای ورزش کارگری ایجاد شود در غیر این صورت باید مبلغش را به کارگر بپردازند.



نگاه از بیرون به ورزش این را تلقی می کند که هیچ مسئله ای وجود ندارد اما مقوله ورزش بسیار گسترده است و کار برای انجام شدن زیاد است نیاز به تخصص و بودجه و دلسوزی دارد که اگر نهادینه شود همه افراد می توانند از آن در زمینه های مختلف استفاده کنند. مهم ترین ویژگیش تأمین سلامت جامعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز