رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد:

لزوم توجه به اجرایی شدن حمل یک سره کالا از خوزستان

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۳:۳۹:۴۸
کد خبر: ۲۶۴۸۲۶
لزوم توجه به اجرایی شدن حمل یک سره کالا از خوزستان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از مرزهای شلمچه و چذابه روزانه حدود 1600 كامیون با هدف صادرات تردد می‌کنند و اگر ما حمل یكسره کالا در مرزها را در آینده اجرایی

به گزارش خبرنگار برنا، نورالله حسن​زاده در نشستی با موضوع سفر هیات تجاری عراق به خوزستان که روز گذشته، سوم اسفندماه در محل شركت شهرك​های صنعتی استان برگزار شد، اظهاركرد: در خوزستان در زمینه محصولات پتروشیمی حدود 20 میلیون تن ظرفیت​سازی شده که میزان محصولات تولیدی این صنایع حدود 17 میلیون تن است.

وی افزود: خوزستان دارای 3 كارخانه بزرگ تولیدی سیمان است كه این کارخانجات روزانه حدود 14 هزار تن سیمان تولید می کنند.
 
حسن​زاده تصریح‌کرد: حدود 10 میلیون تن برای تولید در بخش فولاد خام در خوزستان ظرفیت​سازی شده است که صنایع فولادی استان بیش از 4 میلیون تن تولیدات دارند و با طرح​های بزرگی كه در دست اجرا است امید به افزایش ظرفیت این صنایع وجود دارد.

وی در خصوص سفر هیات عراقی به استان كه متشكل از تجار و رییس خانه صنعت و معدن عراق بوده است، گفت: امید است این رفت و آمدها منتج به اقدامات عملی بین خوزستان و كشور عراق به ویژه استان​های بصره و میسان شود.

در این نشست راشک عبدالله فرطوسی، رییس مرکز بین‌المللی توسعه پژوهش های استان بصره کشور عراق اظهارکرد: امیدواریم این بازدیدها و رفت و آمدها به انعقاد تفاهم نامه هایی در آینده بین طرفین منجر شود.
 
وی با اشاره به پیشرفت، تکنولوژی، دانش و صنعت در استان، خاطرنشان کرد: کیفیت محصولات تولیدی استان بسیار بالا است و می توان این محصولات را در کشور عراق استفاده کرد. فرطوسی تصریح‌کرد: اگر افرادی از خوزستان قصد بازدید از عراق را داشته باشند ما به عنوان اتاق صنعت بصره آمادگی همکاری و هماهنگی در این زمینه را داریم.

بازار مصرف بسیار بزرگی در عراق وجود دارد که ما در حال بررسی و پیگیری برگزاری نمایشگاه دائمی از تولیدات این استان در بصره هستیم.
 
همچنین در این نشست اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اظهارکرد: در استان 71 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که مساحت این شهرکها و نواحی به 7 هزار هکتار می رسد و تاکنون 2 هزار و 237 فقره قرارداد زمین با سرمایه گذاران منعقد و این زمین ها واگذار شده است.

وی افزود:در روزهای گذشته این هیات تجاری عراقی با سفر به خوزستان از 5 شهرک صنعتی استان شامل شهرک آبادان، خرمشهر و شهرک های شماره یک، 2 و سه اهواز بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز