سازمان حج و زیارت اعلام کرد

پذیرش متقاضیان تشرف به عمره از ۲۲ دی

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۵۶:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۴
پذیرش متقاضیان تشرف به عمره از ۲۲ دی
پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف از تاریخ 22 دی بر اساس زمان درج اطلاعیه‌های هر یک از استان‌ها در جراید محلی، آغاز می شود و عملیات اعزام معتمرین نیز در یک دوره حداکثر 6ماهه (تا آغاز ماه مبارک رمضان) ادامه دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سازمان حج و زیارت اطلاعیه ای درباره اولویت های تشرف به عمره مفرده صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است:« با استعانت از خداوند متعال و برابر برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، انشاءالله، پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف از تاریخ 22 دی به ترتیب اطلاعیه‌های هر یک از استان‌ها در جراید محلی آغاز و عملیات اعزام معتمرین طی یک دوره حداکثر 6ماهه(تا آغاز ماه مبارک رمضان) ادامه دارد. بنابراین از همه کسانی‌که واجد شرایط تشرف در سال‌جاری هستند، دعوت می‌شود با عنایت به نکات ذیل اقدامات لازم را معمول فرمایند.

توضیح مهم:تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید از طرف سفارت دولت عربستان و تایید جداول پروازی است.

الف/ مشمولان تشرف:

1--همه دارندگان قبوض بانک ملی ثبت نامی در سنوات 1363، 76 و 82 تا 5 فرودین سال 1386 كه تاکنون به هردلیلی مشرف نشده اند و اسناد بعد از 5 فروردین سال 1386 چنانچه با مجوز دفاتر حج و زیارت استانی صادر و ظهرنویسی شده باشد.

2- دارنندگان اولویت های 1 تا 180 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال 1387 شرکت كرده و کارت ثبت نام دارای اعتبار را در دست دارند.

تبصره: متقاضیان به منظور اطلاع از اولویت های تشرف می توانند با مراجعه به سایت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir، مراجعه به شعب مربوطه، تماس با شماره تلفن  1556 (مرکز ارتباطات مردمی بانک ملت) و یا ارسال شماره ثبت نام خود به مرکز پیام بانک ملت به شماره 300034 (از طریق پیامک) از اولویت تشرف خود مطلع شوند.

3- همه افراد بند های فوق الذکر که در سالهای قبل اقدام به ثبت نام نزد کارگزاران مجاز كرده، ولی به علتی مشرف نشده اند و وجوه آنان نزد یکی از شرکت‌های مجاز از طرف سازمان یا بانک بوده و بستانکار هستند. (منوط به اینکه قبل از مراجعه به کارگزاران در روز ثبت نام حتماً نسبت به اخذ تاییدیه از دفاتر حج و زیارت در استان اقدام و قبض خود را در شعب بانک مربوطه پایدار كنند.)

ب/تاریخ پذیرش مشمولان تشرف

1-اسامی و آدرس دفاتر زیارتی مجاز به همراه تاریخ پرواز،گروه قیمتی و هزینه آن و سایر اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زیارت استان در روز 20 دی ماه از طریق جراید کثیرالانتشار محلی اعلام و پذیرش متقاضیان نیز در دفاتر زیارتی آغاز خواهد شد.

2-تا قبل از اعلام رسمی کارگزاران در جراید، هیچ یک از کارگزان مجاز به پذیرش متقاضیان و اخذ مدارک از آنان به هیچ وجه و تحت عناوین رزرو، لیست انتظار و ... نبوده و ثبت نام فقط در روز و ساعت اعلام شده از سوی دفتر حج و زیارت استانها با حضور ناظرین مربوط انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است چنانچه در مهلت مقرر (برابر اطلاعیه استانی دفاتر حج و زیارت) مراجعه واجدین شرایط برای ثبت نام و تکمیل ظرفیت های پروازی صورت نگیرد‏، سازمان حج و زیارت با دعوت از اولویت های بعدی نسبت به تکمیل ظرفیت گروه ها اقدام خواهند كرد. از این‌رو از هم اکنون توصیه می‌شود که متقاضیان ظرف مهلتی که تعیین می‌شود به کارگزاران مجاز در سطح استان/شهرستان مربوط مراجعه موثر كنند.

ج/ نحوه ثبت نام و مدارک لازم:

1- تشرف معتمرین با گذرنامه عادی بین المللی (باحداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز کاروان) خواهد بود. دریافت گذرنامه جدید و یا تمدید اعتبار آن و همچنین پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده متقاضی بوده و اخذ گذرنامه انفرادی برای سایر افراد خانواده (فرزندان دختر و پسر که در زمان پرواز 17 سال تمام داشته باشند الزامیست.)

2-متقاضی با مراجعه به هریک از دفاتر خدمات زیارتی امکان انتخاب گروه و تاریخ پرواز مورد نظر خود را دارد ازاین رو توصیه می شود افراد با مراجعه به نزدیکترین کارگزار (محل سکونت یا کار) و نسبت به انتخاب گروه و رزرواسیون (درصورت وجود ظرفیت خالی) اقدام كنند. هنگام ثبت نام اولیه (رزرواسیون) اصل قبض بانکی دارای اولویت + کارت یا شماره ملی + اصل و کپی شناسنامه + و سایر مدارکی که در اطلاعیه های استانی ذکر می‌شود را جهت خود و همراهان درجه اول (همسر-فرزند-پدر-مادر-برادر-خواهر) به کارگزار مبداء (رزرو کننده) ارائه می‌شود و برگه رزرو جا را دریافت می‌كنند. متقاضیان مندرجات برگه رزرواسیون تحویلی را به‌دقت مطالعه كرده و وفق مفاد مطالب ذکر شده ادامه فرآیند را دنبال كنند.

توضیح مهم: برای متقاضیان که اقدام به ثبت نام در پروازهای یک ماه نخست عملیات می كنند ارائه اصل گذرنامه دارای اعتبار الزامی بوده و در اسرع وقت می بایست مراحل بعدی ثبت نام را دنبال و ثبت نام خود را قطعی كنند.

3-با توجه به اینکه ظرفیت هر گروه تعیین و قابلیت افزایش ندارد، لذا هنگام مراجعه به دفتر زیارتی به نحوی اقدام شود که جهت خود و همراهان و سایر افرادی که تمایل دارند باهم مشرف شوند واولویت تشرف نیز دارند ثبت نام و رزرواسیون انجام دهند زیرا پس از تکمیل ظرفیت گروه، افزایش ظرفیت مقدور نیست از این‌رو هنگام ثبت نام اولیه (رزرواسیون) دقت لازم را مبذول كرده و مندرجات برگه رزرواسیون تحویلی مطالعه فرمایند.

تذکر: دارندگان قبوض بانک ملی که سیستم در تائید اطلاعات آنان اعلام مغایرت و اشکال جزئی می كند، می بایست قبل از مراجعه به کارگزار مقصد و قطعی كردن ثبت نام حتماً به یکی از شعب بانک ملی مراجعه و رفع مغایرت نمایند لیکن امکان رزرواسیون و ثبت نام اولیه برای اینگونه افراد فراهم است.

4-خروج از کشور مشمولین وظیفه عمومی و پرسنل نیروهای مسلح تابع مقررات مربوطه خواهد بود از این‌رو ثبت نام آنان در پروازهای یک ماه نخست عملیات منوط به هماهنگی لازم و ارائه گذرنامه معتبر و یا دارای اجازه خروج ازکشور خواهد بود.

تذکرات مهم :

1- امکان انجام ثبت نام اولیه و رزرو جا در همه کارگزاران مجاز سطح استان که در جراید محلی دفاتر حج و زیارت منتشر می‌شود وجود دارد لیکن قطعی كردن ثبت نام منوط به مراجعه به کارگزار مقصد در مهلت تعیین شده خواهد بود (برابر مفاد برگه رزرواسیون)

2-هزینه های سفر مشمولین تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی و ریالی سفر و بلیط هواپیمایی است طی قبض ما به التفاوت توسط متقاضی در بانک عامل قابل واریز خواهد بود علاوه بر آن بخش دیگری از هزینه تشرف که شامل هزینه جلسات آموزشی، هزینه های اداری کارگزاران، مدیر و معاون راهنما است و بر اساس ظرفیت هر گروه/ ایستگاه پروازی متغیر است (که می باید برابر قیمت های مصوب دفتر حج و زیارت این جدول در محل ثبت نام کارگزار نصب و قابل رؤیت باشد) به حساب بانکی کارگزار مربوط واریز می شود.

3-ضمناً هر دفتر زیارتی برای انجام ثبت نام اولیه از متقاضی در سایر دفاتر زیارتی مبلغ بیست هزار ریال به ازای هر نفر دریافت می‌كند. لذا پرداخت هرگونه وجه غیر از مبالغ مذکور در بند فوق تحت هیچ عنوانی به صورت واریز به حساب و یا پرداخت نقدی مجوزی ندارد.

تذکر: برخی از گروه ها جهت تهیه و تأمین ساک یک شکل معتمرین، البسه و لوازم احرام و طواف و همچنین حمل و نقل از محل سکونت به فرودگاه در داخل کشور و بالعکس به صورت یکجا اقدام می كنند که در این صورت می باید در جلسات اول نسبت به انتخاب 3 نفر نماینده از بین زائرین اقدام و با نظارت آنان هزینه‌های خرید وسایل مذکور و حمل و نقل محاسبه، دریافت و انجام شود. »

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز