گزارشی از جشنواره سفر و گردشگری

مجموعه سعد آباد میزبان هنر استان های مختلف است

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۷:۴۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۰۸
مجموعه سعد آباد میزبان هنر استان های مختلف است
جشنواره سفر و گردشگری به مناسب هفته میراث فرهنگی با برنامه ها و غرفه های متعدد و متنوع در کاخ سعدآبد برپااست.
باشگاه جوانی برنا/همزمان با هفته میراث فرهنگی جشنواره سفر و گردشگری به مدت یك هفته، در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برپاشده است.


در این جشنواره،غرفه های صنایع دستی و هنری،مواد غذایی،غرفه های مخصوص کودکان و غرفه بازیافت شهرداری برپا است و جشنواره در فضای آزاد مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد برگزار شده است.استان های کرمان،سمنان و قم در این جشنواره شرکت کرده اند.بیشتر غرفه ها محصولات صنایع دستی و هنری را ارائه می دهند و غرفه های مواد غذایی با پذیرایی مختصر طرفداران زیادی پیدا کرده اند.


غرفه "گلاب طوبی" که تنها تامین کننده گلاب برای خانه خدا است، با شربت گلاب و بیدمشک از بازدید کنندگان پذیرایی می کند و مسوولان غرفه درباره خواص دیگر عرقیجات به بازدید کنندگان توضیح می دهد.


 غرفه نقاشی و نگار گری پرستو حدادی میزبان علاقه‌مندان این هنر در جشنواره است. پرستو 11 سال است در زمینه نگار گری فعالیت می کند. او فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار است اما به خاطر علاقه به نقاشی سراغ این رشته رفته است. می گوید در آمد حاصل از فروش تابلو هایش رضایت بخش است. سبک کار های او بر گرفته از سبک استاد فرشچیان است، اما هیچ کدام از آثارش کپی نیست و می گوید برای نام گذاری آثارم از حافظ کمک می گیرم.با تفعل زدن به دیوانش نام آثار را انتخاب می کنم .


غرفه "ترش و شیرین " از پر طرفدار ترین غرفه های نمایشگاه است. در این غرفه انواع ترشی و شربت ها عرضه می شود؛ترشی هفت میوه، ترشی انار،ذغال اخته و...،ترشی ها در ظرف های بزرگ در جلوی غرفه چیده شده اند و مردم می توانند با امتحان طعم آنها یکی را به دلخواه انتخاب کنند.


در غرفه حکاکی روی شیشه شکل های مختلفی روی ظروف شیشه ای حکاکی می شود.بازدید کننده ها می توانند نقش مورد نظر خود را سفارش داده تا روی ظروف دلخواه حکاکی شود.


در غرفه های دیگر هم ساخت زیور آلات با سنگ های ماه تولد و سفال گری انجام می شد.


یکی از آژانس مسافرتی غرفه ای در جشنواره دارد، تابلویی بزرگ جلوی غرفه خبر از هدیه ای ویژه به بازدیدکنندگان می دهد؛"هدیه نمایشگاه تور رایگان" اما کسی در غرفه نیست.

در یکی دیگر از غرفه ها گلاب گیری به شیوه سنتی انجام می شود.دانشکده هنر سمنان هم از دیگر غرفه های حاضر در جشنواره است که صنایع دستی دانشجوها را عرضه می کند.


مسابقه طناب کشی کودکان هم در جشنواره برگزار می شود و بین مسابقه یکی از پدر ها به کمک تیم پسر ها می رود، اما دست آخر تیم دختر ها برنده مسابقه می شد. نمایش موزیکالی هم با عنوان "بازیافت " برای کودکان اجرا می شد.



این جشنواره تا 31 اردیبهشت در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد برپا است.جشنواره با مشاركت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، گروه كودك شبكه دو سیما، معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، اداره كل میراث فرهنگی استان های قم، سمنان، كرمان، انجمن بازی های كودكان و كانون حمایت از كودكان كار (كوشا) برگزار شده است.


گزارش: کتایون ملکی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز