به دنبال کار/۳

همه سرمایه پول نیست

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۰۴
همه سرمایه پول نیست
پول همیشه تمام سرمایه نیست. بلکه تلاش، کوشش، هدف و تفکر قسمت بزرگی از سرمایه محسوب می‌شوند.
باشگاه جوانی برنا/آیا جوانان می‌توانند با سرمایه اندک، کار ایجاد کنند؟ و داشتن ایده‌های جدید در کار چه‌قدر می‌تواند به موفقیت آنها کمک کند؟


بیژن پناهی‌زاده، جوان موفق کارآفرین در بخش معدن و کارشناس مدیریت:
پول تمام سرمایه برای آغاز یک کار نیست، بلکه سرمایه، بخش‌های زیادی دارد. تلاش، کوشش، هدف و تفکر قسمت بزرگی از سرمایه محسوب می‌شوند. به‌علاوه خود فرد نیز بخش مهمی از سرمایه آن کار است و تفکر، بینش، تصمیم‌گیری، تلاش، پشت کار و همتش برای رسیدن به هدف، بسیار اهمیت دارد.
  
فرد باید برای دستیابی به هدف خود روی ایده‌اش کار کند و جوانب آن را بسنجد و پس از به نتیجه رسیدن مراحل کار، بازده مطلوب و داشتن توجیه فنی و اقتصادی، آن را ادامه دهد و به عمل نزدیک کند.
   
به علاوه جوانی که کار خود را به تازگی آغاز کرده، می‌تواند با داشتن یک ایده مناسب از کسانی که مشتاقند روی ایده اش سرمایه‌گذاری کنند، دعوت به همکاری کند و این‌گونه می‌توان با پول کم، کاری را ایجاد کرد. به علاوه موفقیت‌های بزرگ در دنیا در عرصه تجارت هیچ‌گاه با پول کلان همراه نبوده است.
 
برای ایجاد یک کار خوب باید زاویه دید را نسبت به مسایل تغییر داد. کار باید همراه با ایده‌ای باشد که از دیگری کپی‌برداری نشده باشد و هنوز کسی به آن وارد نشده باشد؛

متاسفانه عده‌ای ایده‌های دیگران را کپی می‌کنند، اما شخص کارآفرین باید خود ایده خلق کند و نگاه نو و خلاقیت را با هدفش همراه کند. او باید دنبال طرح‌هایی برود که قابل انجام باشد و باید از اهداف کوچک آغاز کند تا به اهداف بزرگ دست یابد.
 
پیشنهاد می‌کنم که مرکزی با عنوان مرکز ایده‌ها و تحقیقات ساخته شود که در آن بانک اطلاعاتی ایده‌ها و تحقیقات در زمینه کار جمع‌آوری شود. افرادی که می‌خواهند از آن ایده‌ها استفاده کنند، با این مرکز وارد مذاکره شوند و این‌گونه با ارائه دهنده طرح، گفت‌وگو کنند. متاسفانه بخش زیادی از ایده‌ها پس از انجام تحقیقات و رسیدن به مرحله نهایی، فراموش می‌شوند و به مرحله عملی نمی‌رسند.
 
داشتن ایده‌های جدید یکی از بخش‌های اصلی پیشرفت است و باید بتوانیم ایده‌ها را به مرحله اجرا برسانیم و ایران هم به لحاظ پژوهشی، پتانسیل خوبی در این عرصه دارد و باید در کشور به دنبال آن باشیم که دنیا از ایده‌های ما استفاده کند نه اینکه ایده‌های دنیا را کپی‌برداری کنیم.



***
نظر شما