مراجع تقلید قم خواستار برخورد قاطعانه با هتاکان به روحانی ناهی از منکر شدند

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۷:۲۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۱۸
مراجع تقلید قم خواستار برخورد قاطعانه با هتاکان به روحانی ناهی از منکر شدند
حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی با صدور بیانیه و در دروس خارج فقه خود، خواستار برخورد قاطعانه با هتاکان و عوامل حمله به روحانی ناهی از منکر شدند.
به گزارش خبرنگار برنا ،حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی با صدور بیانیه‌ و در دروس خارج فقه خود، خواستار برخورد قاطعانه با هتاکان و عوامل حمله به روحانی ناهی از منکر شدند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ضرب و شتم شدید یک طلبه جوان از سوی دو نفر از اراذل و اوباش بر ضرورت رسیدگی و برخورد قاطع و قوی دستگاه قضایی با ضارب این طلبه جوان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: این طلبه مظلوم، مجاهد و آمر به معروف و ناهی از منکر وقتی می‌بیند دو نفر از اراذل و اوباش می‌خواهند دو دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار دهند به آنها معترض می‌شود و به حمایت از دو دختر جوان بر می‌خیزد.

وی افزود: یکی از این اراذل و اوباش، شیشه ای که در دست داشته را در چشم این طلبه فرو می‌کند و بنده نیز عکس این طلبه را دیدم که تمام بدن او خون آلود بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اینها مصداق مفسد فی الارض هستند، تاکید کرد: مثل اینکه برخی از آقایان اشتباه کرده‌اند و مفسد فی الارض و محارب را یکی دانستند در حالی که اینها دو مقوله جدا از هم است.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت برخورد قوی و قاطع دستگاه قضایی در خصوص این مسأله ابراز داشت: قوه قضاییه باید با اینها قوی برخورد کند والا هیچ کس فردا امر به معروف و نهی از منکر نخواهد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم اینگونه تذکرات سبب شود که قوی‌تر با اینگونه منکرات برخورد کنند تا مردم سالم و جامعه در امن و اراذل و اوباش در ناامنی باشند.



همچنین دفتر حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در اطلاعیه‌ای با ابراز تاسف شدید از ضرب و شتم روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر در تهران اعلام کرد: قوه قضاییه عاملان این هتاکی و موارد دیگر هتک حرمت دینی و سنت شکنی‌ها را تحت تعقیب قرار دهد و سریعاً به جزای اعمال خویش برساند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

حادثه ناگوار و تکان دهنده هجوم حامیان فرهنگ بی‌بند‌و‌باری و بی‌ عفتی غربی به موضع اسلامی یکی از روحانیون متعهد، در راه اجرای فریضه‌ی مهم دینی نهی از منکر و امر به معروف و دفاع از حریم حجاب و احکام دین که منجر به مجروح شدن شدید چشم ایشان گردیده موجب تاثر و تاسف شدید مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی صافی مدظله الشریف گردید.

در شرایط فعلی که برخی التزامات اسلامی و انقلابی این ملت که با نثار خون پاک هزاران شهید و ایثارگر برپا گردیده مورد هدف قرار گرفته است و از جمله مساله حجاب را با ترفندهای مختلف تضعیف می نمایند و به شعارهای قرآنی و انقلابی بی اعتنایی می کنند و صریحا عدم تعهد خود را به حفظ این سنت های اسلامی ابراز می دارند، انتظار این است که قوه قضاییه وارد عمل شده و عاملان این هتاکی و موارد دیگر هتک حرمت دینی و سنت شکنی ها را تحت تعقیب قرار دهد و سریعا به جزای اعمال خویش برساند.

همچنین نیروی انتظامی که مکرر اعلام برخورد با منکرات و عوامل سنت شکن و بدحجابی نموده در کمال قوت طرح امنیت اخلاقی را پیگیری و اجرا نماید و به کم توجهی بعضی مقامات به حفظ این اصول اعتنا ننماید و به مساله حجاب و عفاف و حفظ عفت عمومی جامعه و نوامیس مردم توجه بیش از پیش نماید.



دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی نیز با صدور اطلاعیه ای خواستار برخورد سریع نهادهای امنیتی و قضایی با عوامل حمله به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در این اطلاعیه ضمن ابراز تاسف این مرجع تقلید از تعرض به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر آمده است: مسؤولان امنیتی و انتظامی و نیز مسؤولان قضایی باید هرچه سریع تر با عوامل این اقدام برخورد نمایند و با اطلاع‌رسانی به موقع و برنامه‌ریزی صحیح، از وقوع مجدد چنین حوادثی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر جلوگیری نمایند.



گفتنی است، طی هفته جاری یک روحانی جوان در تهران، حین نجات یک دختر از دست دو نفر از اراذل و اوباش به شدت از سوی آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفت و هم اکنون در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تحت مداوا قرار دارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز