نشستی با گروه برنامه‌ساز «جوونی دربست»

شنیدن مسائل جوانی از زبان جوانان

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۴:۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۰۳
شنیدن مسائل جوانی از زبان جوانان
از آنجایی که شبکه جوان است، نیاز به مجری‌هایی دارد که بتوانند با ادبیات جوانی مخاطبان ارتباط برقرار کنند.
باشگاه جوانی برنا/ برنامه رادیویی «جوونی دربست»، برنامه‌ای است با فرم مستند و گزارش که از قالب نقد و طنز در بخش‌های مختلف استفاده می‌کند که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 تا 11 به روی آنتن می‌رود. در مصاحبه‌های مردمی درباره موضوع برنامه با مردم گفت‌وگو می‌شود و گزارش مستند به اتفاقات دنیای جوانی اختصاص دارد. یکی دیگر از بخش‌های مختلف «جوونی دربست»، بخش نشست خبری آن است که از میزگردی با موضوع طنز تشکیل شده و به موضوعات اجتماعی و سیاسی می‌پردازد. شیوه پخش این برنامه به این شکل است که هر هفته برنامه‌ای از جوونی دربست پخش می‌شود که با هفته دیگر متفاوت است. به صورتی که دو جنس برنامه که مکملند و در راستای هم هستند، پخش می‌شود.

از این جهت که این برنامه به دغدغه‌های روزمره جوان‌ها و مسایل و مشکلات آن‌ها می‌پردازد، با تیم سازنده و اجرایی این برنامه به گفت‌وگو نشستیم. مدیر گروه جوان و جامعه رادیو جوان هم در نشست برنامه‌سازان «جوونی دربست» حضور پیدا کرد که در ادامه صحبت‌های او را می‌خوانید:


"سعید معدن‌کن" مدیر گروه جوان و جامعه رادیو جوان درباره جوان‌گرایی و چرایی ساخت «جوونی دربست» به خبرنگار برنا می‌گوید: در ساعتی که این برنامه قرار دارد، همیشه برنامه‌هایی با محتوای خانوادگی پخش می‌شدند. یکی از گلایه‌هایی که خانواده‌ها به برنامه‌های رادیویی، داشتند این بود که این برنامه‌ها در ساعتی از روز پخش می‌شوند که همه افراد خانواده همگی حضور ندارند. به همین دلیل در کنداکتور برنامه‌ها قرار شد که برنامه‌ای ویژه جوانان با طرح مسائل و دغدغه‌های آن‌ها، تولید شود. بنابراین در این کنداکتور جدید برنامه‌ای که بتواند مشکلات جوانان را طرح و از زبان خودشان شنیده شود، طرح‌ریزی شد. طبق آخرین نظرسنجی که انجام شده، جوونی دربست پر بیننده‌ترین برنامه رادیو جوان به حساب می‌آید.


وی با اشاره به آزمون و خطاهای بسیار برای ساخت جوونی دربست بیان می‌کند: برنامه‌های بسیار موفقی مثل پارازیت را در گروه جوان و جامعه داشتیم که تجربه‌های آن‌ها بسیار مورد استفاده قرار گرفت و بر این اساس بود که «جوونی دربست» شکل گرفت. در این برنامه، مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره را صد درصد از زبان جوانان می‌شنویم، یعنی برنامه‌ای است که از جوانان، به زبان جوانان و برای جوانان ساخته شده است.


مدیر گروه جوان و جامعه رادیو جوان در پایان، به شیوه اجرای متفاوت پورمحمودی اشاره می‌کند و می‌گوید: از آنجایی که شبکه جوان است، نیاز به مجری‌هایی دارد که بتوانند با ادبیات جوانی مخاطبان ارتباط برقرار کنند. مجری‌هایی هم توانسته‌اند در این کار موفق شوند که توانستند با این نوع ادبیات، صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند.



گفت‌وگو: آزاده فضلی
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز