در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

سی‌دی آموزش جنسی مجوز گرفت/آشنای‌محبوب مشکل‌گشای زوج‌های جوان

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۷:۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۹۸۰۱
سی‌دی آموزش جنسی مجوز گرفت/آشنای‌محبوب مشکل‌گشای زوج‌های جوان
این محصول از مجموعه آیین بهتر زیستن توسط دکتر مجد با نام ˝اصول ارتباط و عملکرد زناشویی طبیعی ،اختلالات و درمان˝ در هفته جاری از وزارت ارشاد مجوز پخش می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا چند وقتی است که لوح فشرده‌ای با محتوای آموزش مسایل جنسی با مجوز وزارت بهداشت روانه داروخانه‌ها شده است. لوح فشرده "آشنای محبوب" قرار است گنجینه سودمندی باشد برای زوج‌های جوان و همسران برای افزایش دانش آنها در خصوص روابط زناشویی.

در خصوص این لوح آموزشی و رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آموزش‌های هدفمند به زوج‌ها با نادری، مسوول اداره نمایش های خانگی و دبیر شورای بازبینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم صحبت شدیم. مسوول اداره نماش های خانگی درباره اولین دی وی دی آموزش جنسی«آشنای محبوب» که از سوی این وزارت خانه مجوز گرفته‌ است گفت: بر اساس تقاضای موجود از سوی تهیه کنندگان این بسته های آموزشی در این واحد بازبینی شده و نتیجه اعلام می‌شود.

دبیر شورای بازبینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که آیا حمایتی از این نوع محصولات در بخش شورای بازبینی می‌شود ادامه داد: در این بخش جایگاه نظارتی داریم نه حمایتی؛ نه امکان این کار را داریم و نه در ضوابط وجود دارد که نقش حمایتی داشته باشیم.صدور مجوز و پخش این نوع محصول برعهده این بخش است.  

مسوول اداره نمایش های خانگی در مورد بررسی محصولی مشابه آشنای محبوب در این شورا خبر دارد و گفت: اخیرا آقای مجد در ارتباط با مسایل زناشویی و مسایل پیرامون بهداشت خانواده، کاری را ارائه دادند که در شورا بررسی شده و در هفته آینده مجوز این محصول صادر می شود. این محصول از مجموعه آیین بهتر زیستن توسط دکتر مجد با نام "اصول ارتباط و عملکرد زناشویی طبیعی ،اختلالات و درمان" نظر مساعد شورا را کسب کرده و اصلاحاتی دارد که در حال انجام بوده و بستگی به شرکت توزیع کننده دارد که چه زمانی به پخش آن مبادرت کند. غیر از این محصول،محصول دیگری در زمینه آموزش های جنسی زناشویی در صف انتظار مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

وی همچنین در مورد برخی مسایل که در جامعه تابو شده و در مورد آن آگاهی کمتری در جامعه وجود دارد و لزوم طرح این مسایل و فرهنگ سازی ادامه داد: 4-5 سال پیش در مجموعه آیین بهتر زیستن، بحث شب زفاف مطرح شده بود که با توجه به این که جامعه شرایط و آمادگی لازم این مورد خاص را نداشت، مجوز این محصول را صادر نکردیم.به عنوان یک مسوول موافق این قضیه هستم که آگاه سازی در این زمینه لازم است،وزارت ارشاد هم ممانعتی در این خصوص نمی بیند ولی در هر صورت بحث هایی در جامعه تابو شده و یک سری مسایل  در عرف و مسایل اخلاقی- فرهنگی جامعه هست که باید به مرور مطرح شود.

نادری ادامه داد:این مساله که جای بحث و آگاهی رسانی در زمینه مسایل جنسی در جامعه خالی است و باید روی آن کار شود درست است. نیاز شدید نسبت به ارائه اطلاعات صحیح و سالم احساس می شود. هم کارشناس ها و هم مسوولان تاکید دارند تا براساس نیازی که جامعه دارد این جور مسایل به صورت درست و منطقی و سالم مطرح شود. بخش عمده ای از آمار طلاقی که بین زوج‌های جوان هست، طبق اظهارات کارشناسی شده و فنی اساتید، مربوط به مسایل جنسی می شود؛ یعنی عدم آگاهی و عدم شناخت زوج‌های جوان نسبت به حق و حقوق و مسایلی که باید بین آنها باشد.
 
مسوول اداره نمایش‌های خانگی با تاکید بر این موضوع که به این نوع محصولات مجوز محدود از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده می شود ادامه داد: در هر صورت چون امکان سوءاستفاده و یا استفاده غیر معقولی و منطقی از این نوع محصولات که مد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده وجود دارد، ما به این نوع محصولات مجوز محدود می دهیم و تنها اجازه توزیع در داروخانه ها و مراکز مشاوره ای داده شده است.

دبیر شورای بازبینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به استقبال خوب از «آشنای محبوب» گفت:طبق مشاهدات از آشنای مجبوب استقبال زیادی شده،در تحلیل محتوایی گرفته شده از مراکز مختلف این محصول خوب ارزیابی شده است.حداقل اگر پخش این محصول،شروع اطلاع رسانی در مورد بهداشت جنسی خانواده هم باشد، شروع خوبی است. امیدواریم این محصول برای تولید محصولات دیگر در این زمینه، از زوایای دیگر، مشوق خوبی باشد و ما هم طبق ضوابط و قوانینی که داریم از این نوع محصولات استقبال کرده و همکاری می کنیم.

وی در ارتباط با ضوابط و موارد خاص ممنوعیت در این نوع محصوالات گفت: شورا با ارائه مسایل جزیی و یا حتی نشان دادن تصویری از محصولات و تبلیغ محصولات جنسی-دارو و وسایل خاص- مخالف است. در همین محصول هم نتوانستیم با ارائه این تصاویر موافقت کنیم. اگر می خواستیم اجازه تبلیغ تصویری این محصولات را بدهیم، جزو ممیزی‌ها بود و نمی توانستیم این کار را انجام بدهیم.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز