فست فود برنا برای آخر هفته

از انعکاس خبر انجمن زن ذلیلان تا تکذیب خبر«۸۰ درصد دختران دبیرستانی دوست پسردارند»

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۸:۰۵:۳۹
کد خبر: ۷۰۰۷۵
از انعکاس خبر انجمن زن ذلیلان تا تکذیب خبر«۸۰ درصد دختران دبیرستانی دوست پسردارند»
در این هفته داغ ترین اخبار برنا مربوط به انجمن زن ذلیلان و تکذیب خبر دوست پسر نداشتن 80 درصد دختران دبیرستانی تا انتخاب رشته های گران قیمت ناشرهای خاص در تهران بود

باشگاه جوانی برنا/ همه هفته‌ها و آخر هفته‌های تابستان داغ است.خبرها و گزارش‌هایی فرهنگی و اجتماعی با محتوای جوانی باز هم جزئی از کارهای ماست که این هفته هم ادامه داشت، اما مطلب داغ این هفته‌مان،مربوط به انجمن زن ذلیلان و تکذیب خبر دوست پسر نداشتن 80 درصد دختران دبیرستانی تا انتخاب رشته های گران قیمت ناشرهای خاص در تهران بود.

عضو گیری انجمن زن ذلیلان در محافل خصوصی در پایتخت+سند


در این سایت به زن ذلیلان فراخوان داده شده که می توان مطالب خود را از قبیل شعر و خاطرات برای استفاده سایر زن ذلیلان ارسال نمایند.جالب اینجاست که در محافل خصوصی در تهران در محدوده پیروزی این افراد کارت ویزیت مربوطه را بین مردها پخش کرده و عضو گیری می‌کنند.

روح‌های سرگردان و شیاطین مجسم در سریال‌های ماه رمضان چه می‌کنند؟



به گزارش برنا در چند سال اخیر پخش سریال‌های مناسبتی با محوریت روح، شیطان و تصویر کشیدن عالم برزخ بشدت رواج یافته بطوری که در برخی مواقع شاهد کاهش بار کیفی سریال‌های ماه مبارک رمضان هستیم.شروع ورود روح، شیطان و خلاصه هر آنچه به عالم غیر مادی تعلق دارد را می‌توان به سریال "کمکم کن" منتسب دانست که در زمان پخش در سال 83 مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد بطوری که بعد از پخش این سریال در سال‌های بعد شاهد رشد روز افزون سریال‌های ماه رمضان با محوریت عالم دیگر! بودیم.

ازدواج‌های جامعه به خیابان کشیده شده/به تبلیغات تلویزیونی گیر ندهید!



در منزل جلوی تلویزیون نشسته‌اید که تبلیغات تلویزیون شروع می‌شود و  عروس خانمی با دیدن لیبل فرش و حساب پس انداز طرف مقابل بله بلندی می‌گوید و یا در میهمانی تمام کمالات و شخصیت دختر خانم در جلسه خواستگاری با طعم یک چای سنجیده می‌شود.

برخی می‌گویند چرا خانم‌ها باید در تبلیغات به مانند شخصیت بی اراده‌ای به نظر بیایند که با دیدن و ارائه یک محصول بله بگویند و یا با عطر یک محصول مانند چای سنجیده شوند و برخی نگران تحریف‌های آداب و رسومی نظیر خواستگاری و تهیه جهیزیه‌اند که دست آویز تبلیغ یک محصول شده است.

ابراهیم فیاض، جامعه شناس و عضوهیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا نظر دیگری دارد. او این تبلیغات را برای تحکیم خانواده و تشویق جوانان به امر ازدواج مفید می‌داند و آثار منفی این تبلیغات را خیلی کم عنوان می‌کند. 


600 هزار تومان هزینه کاشت گل!/ آلاچیق‌های یک میلیون تومانی در حیاط خانه‌تان 




تخصص شرکتی کاشت گیاهان باغچه ای و آپارتمانی در مراحل طراحی، اجرا و چمن کاری است. کارشناس این شرکت می گوید: می توانید گل و گیاه‌های فصلی مثل میمون یا بنفشه بکارید. هزینه کاشت گل‌های فصلی بالا نیست. اما اگر بخواهید گل‌های دایمی بکارید هزینه‌اش بالا می رود. هزینه کاشت گل های فصلی 200 تا 250 هزار تومان و هزینه کاشت گل های دایمی 600 هزار تومان می شود. در شرکت باغ گل داریم، می توانید مراجعه کنید و گل هایتان را خودتان انتخاب کنید. کارشناس این شرکت می‌گوید میزان هزینه برای ساخت آلاچیق در حیاط از 1 میلیون تومان به بالا است.


100 هزار تومان برای مشاوره با آقای ناشر خاص/در بازار انتخاب رشته چه می‌گذرد؟



در این موسسه‌ها وقتی فردی حساسیت زیادی روی انتخاب رشته‌اش داشته باشد،به وی گفته می شود شما می توانید پیش آقای فلانی ناشر کتابهای برنامه ریزی آموزشی... این موسسه که در دفتر خودشان برگزار می شود، مراجعه کنید. البته برای مشاوره کوتاه و گرفتن یک وقت مشاوره از این آقای ناشر بین 80تا100هزار تومان هزینه باید کرد آنهم برای مشاوره حداکثر 20تا30دقیقه ای. 

دکتر گلزاری:80درصد تمام دختران دبیرستانی ایران دوست پسر ندارند




در سال های اخیر(سه سال اخیر) با اجرای این آزمون در چند دبیرستان دخترانه در تهران، حدود 80 درصد آزمودنی اظهار کرده اند که یا هم اکنون با جنس مخالف رابطه دارند، یا قبلا داشته اند یعنی در مجموع دوستی با جنس مخالف را تجربه کرده اند.با این توضیح نمی توان آمار اعلام شده را اولا به دختران دبیرستانی ایران تعمیم داد ثانیا بیشتر این دوستی ها شامل ساده ترین ترین نوع تماس تا ملاقات حضوری در پارک ها و خیابان ها می شود.اما نباید فراموش کرد که اگر به نوجوانان ما و والدینشان آموزش های مفید و راهگشا داده شود، می توان جلو پیشروی آنها را به مراحل نابهنجارتر گرفت. آمار ما نشان می دهد 40 درصد دختران دانشجویی که گفته اند با جنس مخالف رابطه دارند، اولین دوستی های خود را در سن راهنمایی و زیر 14سال آغاز کرده اند و این می رساند که ضروری است، نوجوانان خود را بیشتر مراقبت کنیم.


شبکه های اجتماعی مجاز میان جوانان مهجورند/زبان مخاطب را بلد نیستیم



دکتر محمد علی الستی"، جامعه‌شناس ارتباطات و استاد دانشگاه گفت:در کشور ما متاسفانه حل مساله به شیوه پاک کردن صورت مساله در دستور کار قرار دارد که این روش یکی از سطحی‌ترین و بدوی‌ترین راه‌های حل مساله است البته اگر بتوان به آن راه‌حل گفت. زمانی که ویدیو وارد ایران شد یک رقیب جدی برای صدا و سیما ایران محسوب می‌شد، بنابراین خطر نشر آثار مخرب و ضدفرهنگی از سوی ویدیو مطرح شد. در آن زمان می‌گفتند ویدیو عامل گسترش فساد است در حالی که ویدیو یک وسیله ارتباطی نوین در زمان خودش محسوب می‌شد بنابراین چون ما زبدگی استفاده از ویدیو را در جهت انتقال فرهنگ مناسب پیدا نکرده بودیم ناچار شدیم با اصل ویدیو مقابله کنیم. اما به مرور زمان با کار فرهنگی و پخته شدن فعالیت‌هایمان توانستیم ویدیوی قانونی در کشور داشته باشیم و آن وقت استفاده از ویدیو در کشور مجاز شد.

رسانه ها به بلوغ زودرس جنسی دامن می‌زنند /حریم ها در خانواده حفظ شوند



مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مشاوران خانواده شبکه فارسی وان را شبکه خیانت می نامند چون سعی دارد مسئله خیانت در خانواده را نهادینه و تئوریزه می کند تصریح کرد: رسانه ای شدن و الگو پذیری خانواده ها تاثیر بسیاری در حوزه تربیت بویژه تربیت جنسی فرزندان داشته است. در مدل جدید خانواده،خانواده‌ها الگوهای اخلاق جنسی غربی را دریافت می کند. در این الگوها افراد بصورت حداکثری مجاز به تامین نیازهای جنسی خود هستند و تامین نیازهای جنسی به هیچ شکلی غیر اخلاقی نیست. بویژه در دوران پیش از ازدواج که افراد آزاد محسوب می شوند، مجاز به تامین همه نیازهای جنسی خود هستید و پای مسئله خیانت در عشق هم مطرح نیست.


شایعات از کجا می‌آیند؟/ پشت درهای بسته آرایشگاه‌ها چه می گذرد 




مینا" مدیر یکی از آرایشگاه‌های حوالی خیابان مطهری است و به خودش اعتقادات مذهبی سختی هم دارد با این حال معتقداست که بیان عقیده در این خصوص باعث کم شدن مشتری می‌شود و بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند تا نزد کسی بروند که حرف آن‌ها را بفهمد!

"دکتر ابراهیم قرایی مقدم" جامعه شناس در این باره می‌گوید: آرایشگاه نمی‌تواند به عنوان جامعه مطرح باشد چون جامعه دارای نهادهای مختلف و رسمی است اما آرایشگاه‌ها به عنوان جماعتی کوچک مطرح‌اند که به طور موقت دور هم جمع می‌شوند. باید توجه کرد که رهبری گفت‌و گو را چه کسی برعهده دارد. یک شخص بیسواد است یا تحصیلکرده؟ بااین حال این تبادل نظر می‌تواند در زندگی خصوصی افراد موثر باشد و ممکن است تغییر نگرش ایجاد کند اما معمولا موقتی است و نمی‌تواند نهادیه شود.


نظر شما