جوانان و مشاغل امروزی/ پارکبان

پارکبانی؛ فروش خیابان متری چند؟/ این شغل بیمه و کارت پایان خدمت ندارد

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۲:۱۸:۱۵
کد خبر: ۷۵۰۴۶
پارکبانی؛ فروش خیابان متری چند؟/ این شغل بیمه و کارت پایان خدمت ندارد
از ساعت 8 صبح تا 8 شب سر کار هستند؛ حقوقشان مطابق با حقوق وزارت کار یعنی 360 هزار تومان به علاوه بیمه است.

باشگاه جوانی برنا/ ماشین به زحمت در جای کمی که در بین دو ماشین دیگر وجود دارد پارک می‌کند. شخصی از آن طرف خیابان برای راننده ماشین دست تکان می‌دهد به سرعت و قبض به دست به پیش راننده می‌آید؛ لباس فرم طوسی رنگ پوشیده و به راننده می‌گوید یک قبض 2 ساعته برایتان نوشته‌ام.
راننده پاسخ می‌دهد: 10 دقیقه بیشتر کار ندارم
پارکبان: نوشتم دیگر...!

پارکبان یکی از مشاغلی است که در کنار خیابان‌ها و مراکز خرید پر تردد ایستاده و برای مدت پارک خودروها محدودیت مشخص می‌کند. این افراد به میزان ساعتی که شما در محلی توقف می کنید قبض می نویسند که از 500 شروع می شود تا هر کجا که قبض اجازه دهد و شما بخواهید توقف کنید ادامه پیدا می کنند.

پارکبان درصدی هم داریم
برای متوجه شدن از چند و چون این شغل به سراغ آگهی‌هایی که در این زمینه وجود دارد می‌رویم.
شرکتی حدود 100 پارکبان جذب می‌کند به خبرنگار باشگاه جوانی برنا می‌گوید: به پارکبان‌ها بیمه نمی‌دهیم؛ هر پارکبان 400 هزار تومان حقوق دارد اگر هم بخواهد می‌تواند به صورت درصدی کار کند یعنی در هر روز حدود 18 تا 20 هزار تومان درآمد داشته باشد.

از ساعت 8 صبح تا 8 شب سر کار
موسسه کاریابی که در تمام مناطق تهران پارکبان جذب می‌کند در گفت‌وگو با برنا درباره شرایط این شغل می‌گوید: از ساعت 8 صبح تا 8 شب سر کار هستند؛ حقوقشان مطابق با حقوق وزارت کار یعنی 360 هزار تومان به علاوه بیمه است.

پول را از مسافران جمع آوری کنید
یکی دیگر از این مشاغل مشابه پارکبانی، نگهبان بی ‌آر تی است؛ محل کار آن‌ها هم در داخل ایستگاه‌های بی آر تی است، موسسه کاریابی به 70 نفر از این نگهبان‌ها در داخل ایستگاه نیاز دارد که پول را از مسافران جمع آوری کند. ساعت کاری این شغل در دو شیفت کاری از ساعت 6 صبح تا 2 بعد از ظهر یا 2 بعد از ظهر تا 6 صبح است و بیمه ندارد.

کارت پایان خدمت ضروری نیست
موسسه دیگری شرایط مشابه به این برای جذب این نگهبان ها دارد که برای8 ساعت کاری 360 هزار تومان حقوق می دهد و احتیاج به کارت پایان خدمت و مدرک تحصیلی ندارد!

بنا برگزارش برنا پارکبانی از جمله مشاغلی است که چون برخورد مستقیم با رانندگان دارند در برخی مواقع در خیابان شاهد دعواهای پارکبان و راننده ای هستید که نمی خواهد قبض پارکبان را قبول کند و هی چانه می زند و گاه این چانه زدن ها به جاهای باریک هم کشیده می شود...

البته نکته مهم این قضییه این است که رانندگان هم نباید به هر کسی که ادعا کرد که پارکبان است اعتماد کنند و جز با ارائه قبض از سوی پارکبان حاضر به پرداخت پول جای پارک نباشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز