چند دقیقه، در یک مهمانی خودمانی با نجف دریابندی

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۹:۵۴:۱۶
کد خبر: ۸۱۳۹۵۰
چند دقیقه، در یک مهمانی خودمانی با نجف دریابندی
مراسم بزرگداشت و آشنایی با آثار و فعالیت‌های نجف دریابندری با حضور چهره‌های ادبی و هنری مطرح کشور و با سخنرانی مژده دقیقی، رضا رضایی، شمیم مستقیمی و ماکان زهرایی؛ چهارشنبه اول اسفند ساعت 18 در شهرکتاب مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری  برنا ، به همین مناسبت رونمایی از تیزر فیلم «نجف دریابندی، یک دور تمام» به کارگردانی شمیم مستقیمی، و چاپ جدید و نسخه کامل «بیلی باتگیت» با ترجمه نجف دریابندی، در این مراسم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شمیم مستقیمی، کارگردان فیلم «نجف دریابندری، یک دور تمام» درباره این فیلم به روابط عمومی شهر کتاب مرکزی گفت:« این تنها فیلم مستندی است که از دریابندری ساخته شده است. این فیلم در سال‌های 87 تا 89 فیلمبرداری شده، در دوره‌ای سخت که همزمان با بیماری و درگذشت همسر ایشان خانم راستکار بود. دریابندری در این دوره روزهای سختی را می‌گذراند و بعد از آن هم دیگر توان خود را از دست داد.»

مستقیمی درباره محتوای این فیلم گفت:« دریابندری در این فیلم درباره ترجمه، نگاه و سبک کاری، منش و تصمیمات زندگی‌اش صحبت کرده است.»

کارگردان این مستند درباره ویژگی این اثر می‌گوید:« اگر کسی دوست داشته باشد با نجف دریابندری دریک مهمانی خودمانی، چند دقیقه‌ای بنشیند، دیدن این فیلم حتما برایش لذت‌بخش خواهد بود.»

در مدت هفت روز تمامی آثار نجف دریابندری که توسط انتشارات کارنامه به چاپ رسیده در فروشگاه مرکزی شهرکتاب در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

ماکان زهرایی درباره کتاب تجدید چاپ شده بیلی باتگیت گفت: «این کتاب بعد از سال‌ها منتشر شده و نسخه کامل این اثر است.»  وی درادامه در خصوص سایر آثار دریابندری گفت: « به زودی کتابی که در قالب یک گفتگوی کامل با این نویسنده و مترجم ارزشمند کشورمان  تهیه شده است، پس از سال‌ها توقف، تجدید چاپ شده و رونمایی خواهد شد.»

 این مراسم با همکاری سایت هاشور و شهر کتاب مرکزی برگزار می شود که همزمان با پخش تیزر، فروش آنلاین و تماشای فیلم در این سایت نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

شرکت در این مراسم برای عموم علاقه مندان آزاد است.

ظز

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز