زیبایی با مرگ فیزیولوژیک/ وزارت بهداشت:داروهای هورمونی مجوز ندارند

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۳:۵۳:۳۱
کد خبر: ۸۴۰۸۷
زیبایی با مرگ فیزیولوژیک/ وزارت بهداشت:داروهای هورمونی مجوز ندارند
رییس اداره داروهای گیاهی و مکمل وزارت بهداشت گفت:مکمل‌های ورزشی در حد پروتئین و اسیدهای آمینه از وزارت بهداشت مجوز می‌گیرند.
به گزارش برنا،تا به حال به این فکر افتاده‌اید که چربی‌های اضافی بدن‌تان را کم کنید یا این‌که بخواهید بر حجم عضلات خود بیفزاید؟ این نوع افزایش حجم عضلات، نوع چاقی یا لاغری است که به صورت پر طمطراق در شبکه‌های ماهواره‌ای، بعضی سایت‌های اینترنتی، مجلات، روزنامه‌ها و باشگاه‌های ورزشی پرورش اندام و به صورت غیرمجاز توسط افراد غیر کارشناس برای ورزشکاران تجویز می‌شود و عوارض غیرقابل برگشت و خطرناکی دارد، حتی بعضی از آن‌ به عنوان «مرگ فیزیولوژیک» نام می‌برند.

کافی است یک بار به یکی از باشگاه‌های پرورش اندام بروید و درباره راه رسیدن به تناسب اندام سوال بپرسید؛ در این صورت یکی از اولین راهکارهایی که به شما پیشنهاد می‌شود استفاده از مکمل و حتی داروهای هورمونی غیر مجاز و خطرناک، با اسامی عجیب و غریب مثل تستوسترون‌های کرگدن، فیل، اسب، گوریل و همچنین استفاده از آمفتامین‌ها و موادی که به صورت غیر مجاز در رژیم‌های غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، است.

هیچ دارو یا مکمل ورزشی هورمونی مجوز نمی‌‎گیرد
دکتر امیرحسین جمشیدی رییس اداره داروهای گیاهی و مکمل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در ارتباط با داروها و مکمل‌های ورزشی که در باشگاه‌های پرورش اندام مورد استفاده قرار می‌گیرند،گفت:داروهای جدیدی که از وزارت بهداشت مجوز گرفته‌اند در سایت وزارت بهداشت در دسترس عموم هستند. به طور کلی این دسته از داروها ایمن نبوده و مکمل‌های ورزشی در حد پروتئین و اسیدهای آمینه از وزارت بهداشت مجوز می‌گیرند.

وی در ارتباط با داروهای جدید هورمونی که مورد استفاده قرار می‌گیرند تصریح کرد: هیچ داروی حاوی هورمون،به هیچ عنوان مجوز نمی‌گیرد. همه قرص‌ها یا مکمل‌های ورزشی باید بدون هورمون باشند؛داروها برای آزمایش به آزمایشگاه دوپینگ فرستاده شده و  داروهایی که بدون هورمون باشند، جمع آوری می‌شوند.



نظر شما