برنا گزارش می‌دهد

ولیمه لوکس و رنگارنگ حجاج برای بازگشت از سفر معنوی حج

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۱:۱۳:۵۸
کد خبر: ۸۵۲۰۸
ولیمه لوکس و رنگارنگ حجاج برای بازگشت از سفر معنوی حج
سنت ولیمه دادن حجاج که در گذشته تنها با دادن غذای ساده‌ای رفع و رجوع می‌شد این روزها تبدیل به یکی از ابزارهای چشم‌وهم‌چشمی شده است.
به گزارش خبرنگار برنا زیارت کعبه از روزگار پیامبری حضرت ابراهیم آغاز شد و رسمیت پیدا کرد. شخص رسول اکرم(ص) به آن اهمیت بسیار داد و مسلمانان را به حضور در آن تشویق و ترغیب کرد. این سنت الهی هنوز هم از دوران حضرت ابراهیم اجرا می‌شود. حاجی‌ها و حاجیه‌های این روزگار اما مثل قدیم سختی و مشقت نمی‌کشند و چند ماه طول نمی‌کشد تا با پای پیاده یا شتر به کعبه برسند. این روزها حاجی‌ها با کلی سلام وصلوات و امکانات رفاهی راهی خانه خدا می‌شوند و بعد وقتی بازمی‌گردند تشریفات شروع می‌شود.

سنت ولیمه دادن حجاج که در گذشته تنها با دادن غذای ساده‌ای رفع و رجوع می‌شد این روزها تبدیل به یکی از ابزارهای چشم‌وهم‌چشمی شده است.تالارها و سالن‌هایی که به ارایه سرویس برای حجاج مشغول هستند سعی دارند درروزهای بازگشت حجاج در تبلیغات و ارایه خدمات ویژه‌تر از یکدیگر پیشی بگیرند.

برنا این بار به خدمات,منو و هزینه ولیمه حجاج در چند تالار پذیرایی شهر پرداخته است.

مسوول یکی از تالارهای پذیرایی در شرق تهران درباره بهترین منوی قابل ارایه برای ولیمه حجاج می‌گوید: تنوع غذایی‌مان زیاد است. بستگی به این دارد که چه نوع غذایی بخواهید. منوی باقالی پلو با گوشت,جوجه کباب و کباب,زرشک پلو و جوجه و کباب در کنار هم به صورت سلف سرویس و میز شام برایتان 4 میلیون و 560 هزار تومان در‌می‌آید. 4 سالن با ظرفیت 300 ,400 و 500 نفر داریم. دریافت ورودی هم به روزی که می‌خواهید بستگی دارد.

باغ تالاردیگری در غرب تهران که ظروف VIP و دکوراسیون شیک خود را از امتیازات ویژه‌اش می‌داند درباره منوی موجود برای ولیمه حجاج می‌گوید:روزهایمان تا عید غدیر پر هستند. تاریخ 28 خالی است. از حجاج ورودی دریافت نمی‌کنیم.

اگر بخواهید به صورت دیس پرس سرو کنید باقالی پلو باگوشت گوسفند به شرط ,با مرغ درشت و زرشک پلو به همراه ژله و سالاد فصل و نوشابه قوطی "ک" به همراه پذیرایی با شربت برای هر نفر 10 هزار و 500 تومان است. هر غذایی که بخواهید بریتان سر میز می‌گذاریم. تا 50 هزار تومان برای هر نفر منو داریم. گوسفند درسته,بوقلمون,بیف استروگانف ,ماهی و هر چیزی که تصور کنید در منویمان وجود دارد.

گروه موزیک هم داریم,البته معمولا برای حجاج مداحی یا مولودی پخش می‌شود.هزینه گروه موزیک با خواننده 350 هزار تومان است. در صورتی که خودتان سی دی مجاز همراهتان بیاورید 200 هزار تومان دریافت می‌کنیم و برایتان پخش می‌کنیم. ما همه طور امکانات داریم, هم مداح و هم گروه موسیقی.

چایخانه سنتی هم داریم که بابت آن 200 هزار تومان دریافت می‌کنیم.

منشی تالار دیگری در شمال تهران می‌گوید: منویمان برای حجاج از 12 هزار تومان به بالا است. اگر به صورت سلف سرویس بخواهید منوی 20 هزار تومان را به عنوان منوی درسطح خوب به شما پیشنهاد می‌کنم.

این منو شامل باقالی پلو,زرشک پلو,شوید پلو,مرصع پلو,جوجه ,کباب,بال سوخاری,بیف استروگانف است. انوع سالادها و دسرها هم در کنارش قرار دارد و اگر بخواهید موزیک ملایمی هم در سالن برایتان پخش می‌کنیم.

برای بیشتر از 250 هزار نفر را به صورت سلف سرویس برگزار نمیکنیم و به صورت دیس پرس غذا را سرو می‌کنیم. منوی دیس پرس هم 12 هزار تومان است. کباب,برگ و جوجه به صورت خیلی شیک است که 17 هزار تومان است. در صورتی که دیس پرس سرو شود بره از منو حذف می شود.

ظاهرا سنت ولیمه دادن حجاج هر روز بیشتر از پیش رنگ تجمل به خود می‌گیرد,هتل‌های مجلل شهر برای پذیرایی از حجاج و مهمانان‌شان اعلام امادگی می‌کنند و در این بین نیات اصلی از سفر به خانه خدا و زیارت حریم امن خانه‌اش که یکی از آنها دل کندن از دنیا و ظواهرش است رو به فراموشی می‌رود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز