قانون نانوشته پخش مستقیم مسابقات دو تیم پرسپولیس، استقلال و تبعات آن

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۲۲:۵۶:۲۹
کد خبر: ۸۵۳۱۱
قانون نانوشته پخش مستقیم مسابقات دو تیم پرسپولیس، استقلال و تبعات آن
سردار جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با ارسال نامه ای به ضرغامی خواستار اصلاح وضع موجود پخش مستقیم بازی های لیگ برتر شد.
سردار جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با ارسال نامه ای به ضرغامی خواستار اصلاح وضع موجود پخش مستقیم بازی های لیگ برتر شد.

متن نامه:
احتراما استحضار دارید روزگاری کشور یک شبکه تلویزیونی داشت و تیم های پرسپولیس و تاج به دلیل وابستگی به درباریان و مسئولین وقت نظام طاغوت در بین تیمهای موجود از حمایت خاصی برخوردار بودند لذا در رده های قهرمانی قرار گرفته و بازی های این دو تیم از تلویزیون پخش می‌گردید.

اینک با گذشت 35 سال از دوران یادشده در سایه درایت و همت مسئولین نظام جمهوری اسلامی در ارج گذاری به مردم کشور بیش از 30شبکه تلویزیونی داریم که مخاطبان زیادی در استانها پیدا کرده اند تراکتورسازی پرطرفدارترین و پرتماشاگرترین تیم کشور و سایر تیم ها مثل : سپاهان ، ملوان ، داماش ، شاهین ، فولاد و ...طرفداران زیادی دارند اما هنوز رویه سابق جاری بوده و دو تیم پرسپولیس و استقلال یکه تاز صفحات تلویزیون در پخش مستقیم و سراسری بوده و هر هفته روی آنتن هستند بدین جهت بازیکنان آن غرور کاذبی یافته و به شهرت و دستمزد زیادی رسیده اند بطوریکه این موضوع باعث شده همه بازیکنان در ارزوی پیوستن به این دو تیم باشند ، به تبع تلویزیون روزنامه های ورزشی نیز روی این تیم ها زوم کرده اند در نتیجه اسپانسرها و حق پخش بازیها به طرف این دو تیم سرازیر شده و سایر تیم ها متضرر می شوند.

حمایت از این دو تیم سیاستی نهادینه شده و قانونی نا نوشته گردید ه و هچنان ادامه دارد که اصلا به صلاح فوتبال کشور نیست.

سایر تیم ها نیز از صدقه سری بازی با این تیم ها گاها در تلویزیون سراسری دیده می شوند و بدین ترتیب تفاوتی فاحش بین تیم های استانی و پایتخت به وجود آمده است که برخلاف سیاستهای کلان کشور بوده و در شان مسئولین مردم نهاد نظام اسلامی نمی باشد

پخش همیشگی بازیهای دو تیم پایتخت موجب غرور کاذب آنها شده و اینک سوال اینست که سهم صداوسیما در تخلفات انجام شده بازیکنان این تیم ها در جلو چشمان میلیونها بیننده داخلی و خارجی چقدراست ؟
نیک میدانیم دلیل پخش سراسری مسابقات داشتن مخاطب است اما سایر تیم های استانی که امروزه شرایط فوق را دارا هستند چرا مد نظر قرار نمی گیرند .

ریاست محترم دانشگاه ایران (صداوسیما به فرموده حضرت امام (ره) ) که فرهنگ سازترین دستگاه کشور را در اختیار دارید ، اینک افرادی که توسط آن دستگاه بزرگنمایی شده اند با اعمال خلاف اخلاق ، سیاست جذب مخاطب ، شمارا زیر سوال برده اند .

اینک زمان آن فرارسیده که بجای توجه تام به دو تیم یادشده قوانینی تنظیم و اجرا شود که بموجب آن سایر تیم های پرطرفدارو حتی کم طرفدار اما با فرهنگ، نجیب و ارزشی سهم یکسانی در پخش های سراسری تلویزیون داشته باشند

سهم استانها در عرصه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی در دفاع از کیان اسلامی قطعا نادیده گرفته نمی شود . لذا سزاوار توجه بیشتری هستند تا در فوتبال نیز چنین نگاهی حاکم باشد

باید غرور بازیکنانی که با پول بیت المال و در سایه توجه برخی مسئولین بطور کاذب بزرگ شده اند شکسته شود تا همگان بدانند که بازیکنان دو تیم فوق چیزی بیشتر از سایر بازیکنان ندارند و در کشور اسلامی باید از طرق حرفه ای و روشهای ارزشی و با فرهنگ اسلامی رشد نمایند .

اقدامات فوق ضمن اصلاح شرایط فرهنگی حاکم بر فوتبال ، در جذب اسپانسر ، ترانسفر بازیکن ، پخش سراسری مسابقات و دریافت حق پخش توام با عدالت بوده و موجب رشد متعادل ورزش فوتبال و از همه مهمتر موجب همدلی در کشور می شود .

بدیهی است اگر پخش مستقیم و سراسری مسابقات فوتبال با آیتمهای فرهنگی و فنی تعریف شود ، نتایج مثبت آن با منافع صداوسیما در آمیخته و سنت ناصحیح گذشته نیز ترمیم و اعتلا خواهد یافت ، صداوسیما از مواضع تقصیر دور مانده و موحبات وحدت مردم نیز فراهم خواهد شد .
نظر شما