سازمان دارالقرآن‌‌الكریم اعلام کرد:

افزایش صدور مجوز تأسیس موسسات قرآنی مردمی

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۱۵:۴۱:۴۴
کد خبر: ۹۱۶۴۷
افزایش صدور مجوز تأسیس موسسات قرآنی مردمی
سازمان دارالقرآن اعلام كرد: با اهتمام ادارات كل تبلیغات اسلامی استان‌ها، آمار مجوزهای صادره از تشكل‌های قرآنی مردمی از ابتدای سال تاكنون توسعه و افزایش جدی یافته است.
به گزارش سرویس قاب نقره برنا، سازمان دارالقرآن‌‌الكریم اعلام کرد: این سازمان بر اساس مأموریت‌های اساسی خود و از طریق ادارات كل تبلیغات اسلامی استانها، همه ساله مجموعه‌ای از فعالیتهای قرآنی را به اجرا در می آورد كه از اهم این فعالیتها می توان به ساماندهی تشكل‌های قرآنی مردمی و حمایت از آن‌ها اشاره نمود.

حمایت‌های سازمان دارالقرآن‌الكریم از تشكل‌های قرآنی مردمی در قالب سه محور می‌باشد: 1- اعطای هدیه 500 هزار تومانی به مؤسساتی كه رسماً تآسیس آنها در مرجع ثبت شركت‌ها اعلام می‌شود. 2- حمایت برنامه‌ای شامل واگذاری طرح و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و ترویجی در طول سال 3- حمایت از طرح و برنامه‌های ویژه و ملی مؤسسات بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های تعیین‌شده

همچنین در خصوص چگونگی نظارت سازمان دارالقرآن بر مؤسسات قرآنی مردمی اینگونه بیان شده است كه: یا نظارت استانی است كه توسط مسئول دارالقرآن‌ استان و كارشناسان امور قرآنی شهرستان‌ها صورت می‌پذیرد و یا نظارت متمركز بوده كه توسط بازرسان سازمان دارالقرآن‌الكریم در طول سال به عمل می‌آید.

حوزه و گستره عملیات، ساختار و تشكیلات، كیفیت و كمیت، خدمات و سطح آثار و محصولات مؤسسات از جمله معیارهای ارزیابی مؤسسات است. بر اساس آیین‌نامه‌ جدید، كلیه مؤسسات قرآنی مردمی تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی طی نیمه سال آینده حسب معیارها و شاخص‌های تعریف شده در سه سطح دسته‌بندی و تعاملات بعدی بر اساس سطح فعالیت مؤسسات صورت خواهد پذیرفت.

روابط عمومی سازمان در خصوص حمایت سازمان دارالقرآن‌الكریم از مؤسسات قرآنی كه مجوز فعالیت خود را از "مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد" می‌گیرند اعلام كرد: به طور كلی هر دو دستگاه بنا به مأموریت‌ها و وظایف سازمانی خود موظف به حمایت از تشكل‌های قرآنی مردمی می‌باشند. بر همین اساس سازمان دارالقرآن‌الكریم نیز از كلیه تشكل‌هایی كه عضو اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی مردمی استان‌ها ‌باشند، به صورت برنامه‌ای در طول سال حمایت می‌كند.

در رابطه با چگونگی دریافت مجوز مؤسسه قرآنی نیز لازم است متقاضیان به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و یا اداره كل تبلیغات اسلامی استان مراجعه نمایند و از شرایط و ضوابط تأسیس مؤسسات اطلاع یابند.

بر اساس آمارهای موجود، این سازمان از ابتدای سال تاكنون بالغ بر 900 درخواست در خصوص صدور مجوز تأسیس مؤسسات قرآنی مردمی را مورد بررسی قرار داده و با صدور 234 مجوز موقت، 150 مجوز قطعی و 169 مورد پروانه فعالیت موافقت نموده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز