هفته آینده در موزه حرم مطهر رضوی رونمایی خواهد شد؛

استاد فرشچیان «پرچمدار حق» را به حرم مطهر رضوی اهدا کرد

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۱۷:۳۷:۲۷
کد خبر: ۹۱۶۸۴
استاد فرشچیان «پرچمدار حق» را به حرم مطهر رضوی اهدا کرد
دوازده اثر اهدایی استاد فرشچیان در موزه های حرم مطهر رضوی قرار دارد که از آن میان می‌توان به تابلوهای «ضامن آهو»، «عصر عاشورا»، «حضرت علی اصغر» و.... اشاره کرد.
به گزارش سرویس قاب نقره برنا، «پرچمدار حق» تازه‌ترین اثر استاد محمود فرشچیان، نگارگر صاحب نام ایرانی که 21 آذر ماه در مجموعه کاخ موزه سعدآباد رونمایی شد، تا چند روز دیگر به مشهد منتقل شده و در کنار دیگر آثار این استاد در موزه حرم مطهر رضوی قرار خواهد گرفت.

دوازده اثر اهدایی استاد فرشچیان در موزه های حرم مطهر رضوی قرار دارد که از آن میان می‌توان به تابلوهای «ضامن آهو»، «عصر عاشورا»، «حضرت علی اصغر»، «یتیم نوازی» و.... اشاره کرد.

استاد محمود فرشچیان که طراح ضریح مطهر حضرت امام رضا(ع) نیز هست، عمده آثار خود را وقف حرم مطهر رضوی کرده که این آثار در تالاری ویژه در موزه مرکزی آستان قدس رضوی نگه داری می شود و عموم زائران می توانند از آن ها بازدید کنند.

به گفته استاد فرشچیان این تابلو در شب هفتم آبان ماه مصادف با سالروز فرخنده ازدواج حضرت علی مرتضی(ع) و فاطمه زهرا(س) به پایان رسیده و روز 21 آذرماه مصادف با شانزدهم محرم‌الحرام، در موزه استاد فرشچیان «سعدآباد» رونمایی شده است.

استاد فرشچیان چندی پیش نیز در گفت‌وگویی اعلام كرده بود كه تمام تلاش خود را برای اتمام این تابلو، تا پیش از عاشورای حسینی امسال به كار بسته است. این تابلو كه صحنه بازگشت حضرت عباس(ع) را به خیمه ها بدون مشك آب، روایت می‌كند، در ابعاد 100×70 نگارگری شده است.

پدیدآورنده تابلوی «پرچمدار حق» كه دست‌های حضرت عباس(ع) را در این تابلو به تصویر نكشیده، پیش از این دو اثر مشهور «عصر عاشورا» و «حضرت علی‌اصغر» را نیز در ارتباط با واقعه عاشورا خلق كرده است.

تابلوی «پرچمدار حق» هفته آینده در مراسمی در موزه حرم مطهر رضوی رونمایی خواهد شد.
نظر شما