نگاه برنا به موسسات همسریابی/۱

معیارهای روانشناسی غربی در موسسات همسریابی/جامعه به این مراکز نیاز دارد

۱۳۹۰/۱۰/۲۸ - ۱۳:۴۳:۵۰
کد خبر: ۹۳۵۴۵
معیارهای روانشناسی غربی در موسسات همسریابی/جامعه به این مراکز نیاز دارد
یک استاد دانشگاه گفت: لازم است موسسه‌ای به افراد در ارتباط گیری اولیه کمک کند، اما متاسفانه اکثر این مراکز بر اساس معیارهای روانشناسی غربی کار خود را پیش می‌برند.

به گزارش برنا، این روزها حضور موسسات همسریابی بیش از پیش احساس می‌شود و نظرهای متفاوتی در این باره وجود دارد. عده‌ای از کارشناسان با توجه به ظهور شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های ازدواج‌ اینترنتی آن را برای جامعه لازم می‌دانند و برخی دیگر آموزه‌های غربی جریان یافته در مشاوره‌ها را خطرناک عنوان می‌کنند. در این زمینه دکتر محمد جعفر غفرانی، مدرس دانشگاه در گفت‌و گو با خبرنگار برنا گفت:وجود این موسسات می‌تواند مفید باشد، لازم است که مسوولان در این زمینه پیش بینی‌هایی انجام داده و تشکیلات منظم و مطمئنی را ایجاد کنند تا افراد بتوانند از طریقی مطمئن، انتخاب راحتی داشته باشند.

وی افزود: لازم است موسسه‌ای به افراد در ارتباط گیری اولیه کمک کند اما متاسفانه اکثر این مراکز بر اساس معیارهای روانشناسی غربی کار خود را پیش برده و مبانی اسلامی در کارهایشان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این مطلب که بخشی از مردم به این مراکز نیاز دارند ادامه داد: همه افراد خانواده نداشته و پدر و مادر بالای سرشان نیست.بخشی از مردم به این مراکز نیاز دارند چرا که روابط گسترده اجتماعی نداشته و در جامعه سلیقه های مختلف وجود دارد و برای افراد مختلف باید امکانات فراهم شود تا تصمیم‌های افراد حساب شده باشد.

غفرانی تصریح کرد: اولین فردی بودم که بحث ازدواج در دانشگاه‌ها را بعد از انقلاب طرح کردم. می خواستیم مرکزی تحت نظارت دفتر مقام معظم رهبری در اینترنت ایجاد شود تا دانشجوها بتوانند در سراسر کشور به آن مراجعه کنند و بتوان سرویس‌های اولیه را به آنها داد و بقیه موارد را به عهده خودشان گذاشت. اما بودجه و امکانات می‌خواست؛ کسی  کار را جدی نگرفت و طرح را مسخره کردند و نتوانستیم این مرکز را به وجود بیاوریم.

وی در پایان گفت:با توجه به تعداد مراجعه کننده‌ها به موسسات همسریابی، این نیاز در جامعه وجود دار اما این مساله که چقدر هدایت در این مراکز منطقی و اسلامی است و پیوندهای این افراد پایدار است نیاز به مطالعه، تحقیق و مطالعه میدانی دقیق‌تری دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز