گزارش بانک جهانی در نگرانی از اقتصاد آمریکا

۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۴:۳۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۲۹۰
گزارش بانک جهانی در نگرانی از اقتصاد آمریکا
بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده است که در صورت سقوط آمریکا به پرتگاه مالی، واردات این کشور پنج درصد و ارزش تجارت جهانی، 5/1 درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا، آمریکا که به عنوان آغازگر بحران مالی هنوز هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و مذاکرات باراک اوباما با سران حزب جمهوری خواه برای اختصاص منابع مالی بیشتر به بودجه، نتوانسته در برطرف کردن بحران و سقوط اقتصادی این کشور چاره ساز باشد.

در  همین رابطه بانک جهانی گزارشی ارایه داده است مبنی بر اینکه در صورت سقوط آمریکا به پرتگاه مالی، واردات این کشور پنج درصد و ارزش تجارت جهانی، 5/1 درصد کاهش پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام دفتر بودجه کنگره آمریکا، سقوط به پرتگاه مالی به معنای سقوط قطعی اقتصاد ملی و کاهش تولید ناخالص داخلی در این کشور خواهد بود.

همچنین در همین رابطه شبکه خبری سی ان ان در گزارشی عنوان کرد که در صورت ادامه روند اوضاع نابسامان اقتصادی در آمریکا، منطقه بحران زده یورو با 17 کشور عضو و کشورهای در حال توسعه نیز به ترتیب با چهار دهم درصد و شش دهم درصد کاهش تولید ناخالص داخلی مواجه خواهند شد و بر اساس همین مطب سقوط آمریکا به پرتگاه مالی نتیجه‌ای جز کاهش شش درصدی بهای نفت نخواهد داشت.

اختلافات موجود میان کنگره و کاخ سفید بر سر اجرای بسته کاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات در آمریکا باعث نگرانی شهروندان در این کشور شده است.

بنا بر این، در ادامه رایزنی‌های باراک اوباما اگر مذاکرات امروز نیز موثر واقع نشود، سال جدید میلادی در آمریکا با مشکلات اقتصادی موجود آغازخواهد شد.

اقتصاد آمریکا که هم اکنون نیز سنگینی بدهی انباشته شده سنواتی 4/16 هزار میلیارد دلاری را تحمل می‌کند، باز هم باید برای فرار از ورشکستگی دولتی متحمل بدهی‌های بیشتری شود.

براساس آمار لحظه‌ای کسری بودجه ماه نوامبر دولت آمریکا در بامداد آخرین روز سال 2012 به بیش از 172 میلیارد دلار رسیده که 8/74 درصد فراتر از مدت مشابه سال 2011 است.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز