ادامه اختلافات اوباما و جمهوری خواهان در مورد طرح‌ پرتگاه بودجه

۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۴:۳۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۲۹۱
ادامه اختلافات اوباما و جمهوری خواهان در مورد طرح‌ پرتگاه بودجه
رییس جمهور آمریکا با حمله به جمهوری خواهان در کنگره، آن‌ها را متهم به مانع تراشی در راه دست یابی به توافق برسر مساله افزایش مالیات‌ها و پرتگاه مالی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل برنا، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه ان بی سی از کنگره آمریکا خواست هرچه زودتر مساله پرتگاه مالی و افزایش مالیات ها را حل کرده و تاکید کرد: شکست برای دستیابی به توافق بدون شک تاثیر منفی بر بازارهای مالی خواهد داشت. 

رییس جمهور آمریکا در ادامه با متهم کردن جمهوری خواهان به مانع تراشی، گفت: آن‌ها می گویند اولویت مهم آن‌ها حل جدی مساله است؛ اما در عمل، افزایش نیافتن مالیات ثروتمندان است.

اوباما با تاکید بر اینکه افزایش نیافتن مالیات ثروتمندان اصلی‌ترین نقطه اشتراک جمهوری خواهان است، گفت: پیشنهادهای من به آن‌ها برای توافق آن‌قدر تعدیل شده بود که برخی دموکرات‌ها را عصبانی کرد؛ اما باز این پیشنهادها راه به جایی نبرد.

رییس جمهور آمریکا یادآور شد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان مدعی هستند که نمی‌خواهند مالیات‌ها برای طبقه متوسط افزایش یابد و این می‌تواند زمینه توافق باشد.

روز پنجشنبه سناتور دموکرات هری راید به‌شدت به جمهوری خواهان به‌ویژه جان بینر رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان حمله کرد و آن‌ها را بی مسوولیت و خوشگذرانی و همچنین مانع دستیابی به راه حل مساله پرتگاه مالی و افزایش مالیات‌ها خواند.

این مساله می‌تواند به رکودی دیگر در اقتصاد آمریکا و افزایش قابل توجه بیکاری بیانجامد.

محافل اقتصادی در آمریکا با ابراز نگرانی از حل نشدن مساله پرتگاه مالی و کشمکش دو حزب بر سر مساله حساس اقتصادی افزایش مالیات‌ها بارها نسبت به پیامدهای آن برای اقتصاد این کشور و ثبات بازار مالی آمریکا و جهان هشدار داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز