سخنگوی دستگاه دیپلماسی:

تروریسم، حاصل دخالت‌های کشورهای خارجی در منطقه/ امنیت و تمامیت ارضی کشورها مورد احترام قرار گیرد

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۱۳:۴۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۳۸۸
تروریسم، حاصل دخالت‌های کشورهای خارجی در منطقه/ امنیت و تمامیت ارضی کشورها مورد احترام قرار گیرد
رامین مهمانپرست گفت: تروریسم حاصل دخالت‌های کشورهای خارجی در منطقه است که برای دستیابی به اهداف سیاسی خود این پدیده شوم را ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشست هفتگی خود صبح روز سه‌شنبه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدامات تروریستی علیه شیعیان پاکستان گفت: متاسفانه اقدامات تروریستی در کشورهای منطقه جان مردم بی‌گناه را به خطر انداخته است ما از دولت پاکستان انتظار داریم که تلاش بیشتری برای مقابله با تروریسم به خرج دهد و همه کشورهای منطقه برای ریشه‌کن کردن این پدیده شوم باید همکاری کنند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با تاکید براین مطلب که سازمان همکاری‌های اسلامی می‌تواند نقشی جدی در بسیج کشورهای منطقه برای مقابله با این مساله داشته باشند، خاطر نشان کرد: تروریسم حاصل دخالت‌های کشورهای خارجی در منطقه است که برای دستیابی به اهداف سیاسی خود این پدیده شوم را ایجاد کردند و باید با کمک کشورهای منطقه این مساله ریشه‌کن شود.

وی در ارتباط با بحران مالی با تاکید بر اینکه ما مواضع خود را در آینده نزدیک به شکل دقیق اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: اصول سیاست خارجی کشور ما بر اساس احترام به تمامیت ارضی‌ کشورها است و اینکه گروه‌های مسلح با حمایت کشورهای خارجی ثبات و امنیت کشورها را به خطر می‌اندازند نباید مورد حمایت قرار گیرند همان مشکلی که در منطقه خاورمیانه با آن روبرو هستیم و در سوریه گروه‌های مسلحی مشغول بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور هستند و متاسفانه برخی از کشورهای غربی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

مهمانپرست همچنین تاکید کرد: ما معتقدیم باید ثبات و امنیت برقرار شده و تمامیت ارضی کشورها مورد احترام قرار گیرد و هرگونه مطالبات مردمی از طریق روند دموکراتیک و روش‌های مردم سالارانه تامین شود.

مهمان‌پرست درباره مذاکرات ایران و‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: همانطور که در گذشته اطلاع‌رسانی شده بود فردا دور جدید مذاکرات میان نمایندگان کشورمان و آژانس در ایران برگزار می‌شود. این مذاکرات در چارچوب فنی و حقوقی خود دنبال می‌شود نشست‌هایی که تاکنون برگزار شده مثبت تلقی شده است و امیدواریم در این نشست تفاهم کلی حاصل شود همانطور که معاون آقای آمانو، رییس هیات مذاکره‌کننده از طرف آژانس مذاکرات را در گذشته مثبت تلقی کرده بوده و اعلام کرده که می‌توان در این نشست می‌توان به یک توافق جامعی دست یافت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که برای مذاکرات سازنده آماده هستیم و امیدواریم با به رسمیت شناخته شدن تمام حقوق هسته‌ا‌یی کشورمان این مذاکرات هرچه سریعتر به نتیجه برسد و برای اقدامات احتمالی و نگرانی‌هایی که ممکن است به لحاظ فنی وجود داشته باشد آمادگی رفع این ابهامات و نگرانی‌ها را داریم.

نظر شما