رحیمی در دیدار با نخست وزیر سوریه:

ملت سوریه بر توطئه غلبه کرده و پیروز میدان خواهد بود

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۲۲:۴۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۴۳۹
ملت سوریه بر توطئه غلبه کرده و پیروز میدان خواهد بود
معاون اول رییس جمهور گفت: با یاری خداوند ملت سوریه بر همه این توطئه‌ها غلبه کرده و پیروز میدان خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار «وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه که در راس هیاتی بلندپایه به تهران سفر کرده است، روابط دو کشور را عمیق و ریشه دار خواند و افزود: روابط دوستانه و صمیمانه دو ملت از نخستین روزهای پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته و استحکام این روابط در مقاطع و عرصه‌های مختلف، بر همگان به اثبات رسیده است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه سوریه یکی از کشورهای متفاوت و برجسته در میان کشورهای عرب است، خاطرنشان کرد: ملت ایران هرگز حمایت‌ها و مواضع سوریه را در دوران دفاع مقدس فراموش نخواهد کرد.

رحیمی با بیان اینکه ایران و سوریه دارای آرمان‌ها و دشمنان مشترک هستند، تصریح کرد: دشمنان ما امروز برای ضربه زدن به هر دو کشور برنامه ریزی و هماهنگی کرده‌اند، اما اراده و اعتقاد راسخ دو ملت، توطئه‌های نظام استکبار را خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح رییس جمهور سوریه برای خاتمه یافتن خشونت‌ها در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر طرحی که موجب پایان یافتن درگیری‌‌ها و حفظ یکپارچگی سوریه شود و بر اساس خواست ملت سوریه باشد، حمایت خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: به فضل الهی سوریه پس از پشت سر گذاشتن مشکلات و بحران‌ها، کشوری قدرتمند و مستحکم تر از گذشته خواهد شد و روزهای پر ثمری را در پیش روی خواهد داشت.

رحیمی بر لزوم تلاش مسوولان دو کشور برای توسعه روابط و همکاری‌های تهران- دمشق در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و نفت تاکید کرد و افزود: ارتقای سطح روابط و همکاری‌ها تضمین کننده رفاه و آسایش دو ملت است.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این ملاقات با تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از روزهای نخستین بحران در سوریه، اظهار امیدواری کرد این سفر فصل جدیدی را در روابط دو کشور ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه روابط و سطح همکاری‌های تهران – دمشق در زمینه‎های تجاری، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند همانند روابط استراتژیک و سیاسی دو کشور ارتقا پیدا کند، خواستار گسترش سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف شد.

نخست وزیر سوریه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت این کشور برای مهار بحران‌ها، تصریح کرد: ملت سوریه اطمینان دارد که بر این مشکلات فائق آمده و روزهای سخت را سپری خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز