نشست بررسی تحولات جنوب سودان - ۱

تسخیری: جدایی جنوب و شمال سودان قطعی نیست

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱
تسخیری: جدایی جنوب و شمال سودان قطعی نیست
محمد هادی تسخیری سرپرست اداره عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت : جدایی جنوب و شمال سودان قطعی نیست و جنگ نهایی در هفته آخر است چرا كه بشیر اعلام كرده حاضر است كل نفت جنوب را به جنوبی‌ها بدهد به شرط اینكه به وحدت رأی دهند
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی برنا ، محمد هادی تسخیری سرپرست اداره عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات در نشست "بررسی تحولات جنوب سودان" صبح امروز دوشنبه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد برخی اظهار نظرها را در خصوص جدایی حتمی بین جنوب سودان و شمال آن را قطعی ندانست و گفت: جنگ نهایی در هفته آخر است چرا كه بشیر اعلام كرده حاضر است كل نفت جنوب را به جنوبی‌ها بدهد به شرط اینكه به وحدت رأی دهند. 

وی افزود: این سخن برای سیاستمدارانی كه بسیاری از پول‌های نفت را به جای صرف در آبادانی جنوب به حساب‌های شخصی در سوئیس و آمریكا ریخته‌اند بسیار مهم است. 

سرپرست اداره عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات تاکید کرد :سناریویی جنوب سودان از سوی دولت بشیر در اجراست تا وضعیتی كه در اریتره و اتیوپی رخ داد به وقوع نپیوندد .

تسخیری در ادامه بیان داشت : دولت سودان با تقویت قبایلی در مناطق مرزی بین شمال و جنوب و برخی قبایل جنوبی تلاش دارد تا وحدت را حفظ كند. 

وی سناریویی كه امروز برای سودان از سوی حكومت این كشور در حال اجراست را پیشگیری حمله جنوب به شمال آن خواند و خاطرنشان كرد: حكومت تلاش دارد جنوبی‌ها را به خودشان مشغول كند. 

سرپرست اداره عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات تصریح کرد: آمریكا در حمله به عراق قرار بود از این پایگاه به ایران دست‌درازی كند اما زمانی كه در خود عراق گروه‌هایی آمریكا را مشغول كردند این كشور اهداف درازمدت خود را فراموش كرده و امروز تلاش دارد تا از منجلاب عراق خارج شود. 

تسخیری کفت: در سودان نیز دولت مركزی با انجام برخی فعالیت‌های پیشگیرانه خود را در برابر حمله احتمالی جنوب به شمال بیمه می‌كند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز