بیانیه كانون تربیت اسلامی به مناسبت نهم دی ماه

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۹:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲
بیانیه كانون تربیت اسلامی به مناسبت نهم دی ماه
كانون تربیت اسلامی به مناسبت نهم دی ماه سالروز راهپیمایی باشكوه ملت ایران علیه جریان فتنه خطاب به ملت ایران بیانیه‌ای صادر كرد.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی کانون تربیت اسلامی، در این بیانیه آمده است:

نهم دی ماه سالروز خروش خودجوش مردم مسلمان و انقلابی ایران علیه دشمنان مفسده‌جو و فریب‌خوردگان رسانه‌های بیگانه است. اندك جماعتی كه به گمان باطل خود، پشتوانه دینی، مردمی و عمیق نظام و انقلاب را نادیده انگاشتند و در روز عاشورای سال 1388 با بی‌شرمانه‌ترین شعارها جوهره ضد دینی خود را به نمایش گذاشتند و خشم مردم مسلمان ایران را برانگیختند و به دست خود زمینه نصرت الهی را برای جبهه انقلاب در برابر چشمه نفاق و فتنه فراهم ساختند زیرا این وعده قطعی الهی است كه اخلاص و مجاهدت مظلومانه یاران دین خود را با رسوایی دشمنان و بدخواهان پالایش می‌دهد و نهم دی ماه جلوه این پاداش الهی بود.

 "كانون تربیت اسلامی" ضمن تقدیر از قاطبه ملت ایران به ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان موقع شناس و حاضر در صحنه كه سال گذشته خیابان‌ها و میدان‌های شهرهای بزرگ و كوچك را از حماسه حضور مالامال ساختند بر نكات زیر تاكید می‌ورزد:

1- تعمیق و تقویت بصیرت و ایمان دینی و شور انقلابی بخصوص در نسل آینده كشور به عنوان راهبرد اساسی دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی و بخصوص وزارت آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گرفته با همكاری و همدلی مجموعه‌های دلسوز و توانمند و با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ و موثر در برابر جبهه جنگ نرم دشمنان تقویت و حمایت گردد.

2- پاس داشت خاطره این حماسه عظیم، وظیفه همه دلسوزان، نویسندگان، برنامه‌ریزان و هنرمندان فرهنگی و هنری و رسانه‌های جمعی است كه همراه با مستندات و تحلیل‌های لازم به عنوان یك تجربه اجتماعی و انقلابی به نسل‌های آینده منتقل شود. فرهنگیان عزیز نیز در این راستا وظیفه‌ای بزرگ بر عهده دارند كه آن را انجام خواهند داد.

3- بررسی و نقد و تحلیل ریشه‌های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی فتنه سال 1388 مساله فراموش شده‌ای است كه علیرغم روشنگری‌های مقام معظم رهبری، هنوز چندان بدان پرداخته نشده است. تحلیل و تبیین این ریشه‌ها و كالبدشكافی لایه‌های عمیق آن بخصوص با رویكرد تربیتی و اعتقادی، امری ضروری است كه در برابر ساده لوحی‌ها و سطحی نگری‌ها باید جدی گرفته شود و دفاتر و مراكز كانون تربیت اسلامی نیز به نوبه خود در این امر مشاركت خواهند كرد.

4- مصاف فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی با مراكز جهانی استكبار مساله اساسی ما است كه از نخستین روزهای شكل گیری انقلاب تاكنون استمرار داشته است و فتنه سال 88 پرده‌ای دیگر از آن را به نمایش نهاد. همه نیروهای وفادار به امام و انقلاب فراتر از اختلاف سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها باید در جبهه‌ای متحد با اقتدا به مقام معظم رهبری، تدابیر و تلاش‌های فكری خود را در تعمیق نگرش و انگیزه انقلابی برای ایستادگی ملت ایران در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها افزایش دهند و به گونه‌ای منسجم و عمیق، عوامل و بنیان‌های جبهه انقلاب را تقویت کنند.

5- فتنه‌گران و فریب خوردگان بدانند كه این ملت با پیروی از پیام همیشه جاوید كربلای حسینی (ع) و حركت در مسیر نورانی امام خمینی (ره) هرگز تسلیم فشارها و توطئه‌های استكباری نخواهد شد و با بصیرت و اراده متكی بر ایمان خود از دستاوردهای انقلاب و مبانی و ارزش‌های آن صیانت خواهد كرد و با رفع همه موانع، حركت پرشتاب خود را به سوی قله‌های پیشرفت معنوی و مادی در پرتو تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و رهبری‌های داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای دامت بركاته ادامه خواهد داد.

نظر شما