آمریکا اصلی ترین تامین کننده سلاح کشورهای عرب خاورمیانه

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۸:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۳
آمریکا اصلی ترین تامین کننده سلاح کشورهای عرب خاورمیانه
بیش از 54 درصد معاملات مربوط به خرید سلاح در کشورهای خاورمیانه، مربوط به سلاح های ساخت آمریکا است.
به گزارش سرویس بین الملل برنا، موسسه تحقیقات بین المللی صلح در استکهلم سوئد در گزارشی در این مورد آورده است: بررسی ها نشان می دهد که از سال 2005 تاکنون صنایع دفاعی و هوافضای آمریکا به تنهایی تامین 54 درصد از سلاح های کشورهای عرب خاورمیانه را بر عهده داشته است.

این موسسه در ادامه گزارش خود آورده است: آمریکا همچنین مهم ترین تامین کننده سلاح های پیشرفته برای کشور امارات متحده عربی بوده است، به طوری که بازار سلاح این کشور را از کشور فرانسه ربوده است، در حالی که فرانسه تنها 21 درصد از این بازار را در اختیار دارد.

کارینا سولمیرانو و پیتر وزمن پژوهشگران این موسسه در مقاله ای که در این زمینه منتشر کرده اند، آورده اند: حجم سلاح هایی که امارات خریداری می کند، در دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که این کشور را به بزرگترین وارد کننده سلاح در خاورمیانه تبدیل کرده است، این کشور 60 درصد واردات سلاح های خود را از آمریکا تامین می کند.

در عین حال قطر در حال حاضر به عنوان بزرگترین مشتری سلاح های آمریکایی در منطقه شناخته می شود، به طوری که این کشور در چهار سال اخیر 98 درصد از سلاح های مورد نیاز خود را از آمریکا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قرار است آمریکا در 10 سال آینده 122 میلیارد دلار سلاح به متحدان عرب خود در خاورمیانه بفروشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز