دادستان کل کشور:

عنایت خاص پروردگار در ۹ دی مشاهده شد

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۶:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹
عنایت خاص پروردگار در ۹ دی مشاهده شد
دادستان کل کشور گفت: روز 9 دی که حقیقتاً نقطه عطفی در انقلاب ما و شرایط جدید آن است عنایت خاص پروردگار بود که مشاهده شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در هشتمین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی تشکیلات قضایی، مراکز و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اگر به شرایط عاشورای سال قبل نگاه کنیم در هنگامه‌ای که فرصتی برای برنامه‌ریزی نبود، حضور پرشور و شعور مردم و احساساتی که در شعارهایشان مشاهده می‌شد این نکته را یادآوری می‌کند که شکرگزار نعمت و پاسدار ارزش‌ها باشیم.

دادستان کل کشور گفت: روز 9 دی که حقیقتاً نقطه عطفی در انقلاب ما و شرایط جدید آن است عنایت خاص پروردگار بود که مشاهده شد.

دادستان کل کشور خطاب به شرکت‌کنندگان در این همایش گفت: تبلیغ به معنای اطلاع‌رسانی امری لازم و ضروری است که مورد تایید منابع اسلامی، قرآن و سنت است.


سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بیانات امام (ره) افزود: امام راحل نیز بر اطلاع‌رسانی از کارهایی که می‌شود تاکید داشتند.


دادستان کل کشور با اشاره به بکارگیری ابتکار و خلاقیت در روابط عمومی‌ها خاطر نشان کرد: اگر ما ابتکار را در دست نگیریم می‌بایست تابع و پیرو باشیم و لازم است خودمان فعال و جلودار حرکت کنیم.


 محسنی اژه ای تصریح کرد: ضرورت داردکه مطالب داخل هر دستگاه اعم از سیاست، نقطه نظرات و فعالیت و عملکردش به بیرون منعکس و از بیرون نقطه نظرات مردم و نقدها به داخل منتقل شود.


دادستان کل کشور افزود: اینکه برخی می‌گویند ما برای رضای خدا کار می‌کنیم، منافاتی با اطلاع‌‌رسانی از عملکرد ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه به نقش روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: معتقدم روابط‌ عمومی‌ها می‌بایست در سیاست گذاری‌ها، برنامه‌ریزی و اجرای آن به معنای عام دخالت و در تصمیم گیری ها و تصمیم‌سازی‌ها حضور فعال داشته باشند.


محسنی اژه‌ای گفت: در دستگاه قضایی جذابیت‌های قابل قبول برای مردم فراوان و لازم است آنها را استخراج و از طرق مختلف اطلاع‌رسانی کنیم.


دادستان کل کشور اظهار داشت: طبیعت کار قضایی این است که مقداری دافعه دارد ولی جذابیت هایی در دستگاه قضایی وجود دارد که می‌تواند همراه با آموزش و سرگرمی به مردم ارایه شود.


دادستان کل کشور در پایان سخنان خود بر نقش هرچه پررنگ‌تر روابط عمومی‌ها در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: سرعت و دقت در اطلاع‌رسانی لازمه کار روابط‌عمومی‌ها در انتشار اخبار و رویدادها است.

در ابتدای این نشست، مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه با گرامیداشت 9 دی به عنوان روزی حماسه‌ساز گفت: بایداز همه ظرفیت‌ و استعدادهای روابط عمومی‌های سازمان‍‌های تابعه در جهت پیشبرد اهداف دستگاه قضایی در امر ارتقای اطلاع رسانی استفاده شود.

حسن رحیمی حضور شخصیت ارزنده محسنی اژه‎ای در مقام سخنگوی قوه قضاییه را از برکات ارزشمندی دانست که موجبات ارتقای اطلاع رسانی بهینه در قوه قضاییه و دلگرمی دست‌اندرکاران روابط عمومی‌های تابعه را فراهم آورده است.


رحیمی با انتقاد از برخی از سایت‌های وابسته به قوه قضاییه که به روز نیستند، خواستار توجه جدی مسئولان مربوط به کارآمد کردن این سایت‌ها برای انتقال آخرین اخبار شد و افزود: پسندیده نیست با توجه به امکانات مناسب نرم‌افزاری و سخت افزاری موجود و تلاش ارزنده‌ای که در جهت ارتقای اطلاع رسانی صورت می‌پذیرد از فضای مجازی غفلت شود.


مدیر کل روابط عمومی قوه قضاییه استفاده از ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی جهت انعکاس فعالیت‌های بخش‌های مختلف قوه قضاییه را ضروری دانست و افزود: اطلاع مردم از نحوه ارایه خدمات سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه موجب آشنایی آنان با قوانین و مقررات می‌شود و می‌تواند ضمن آشنایی با نحوه عملکرد مراجع وابسته به قوه قضاییه، راهنمای ارتباطات آنان در رسیدگی‌ به نیازهایشان باشد.


حسن رحیمی استفاده از مفاهیم واقعی حقوقی و قضایی در تهیه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: براساس بخشنامه صادره از سوی رییس
قوه قضاییه امور مربوط به نظارت، تهیه فیلم و عملکرد و گزارش از محیط زندان‌ها و دادگاه‌ها و سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه قوه قضاییه ضابطه‌مند شده و صرفاً با درخواست‌هایی که مضامین واقعی حقوقی بوده و اطلاعات حقوقی به بینندگان القا می‌کند موافقت می‌شود.

 در این نشست ماهیانه مسئولان روابط عمومی در سازمان‌ها و تشکیلات قضایی نقطه نظرات خود را بیان و به تبادل نظر می‌پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز