آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امروز دشمن‌شناسی و وحدت، علاج درد مشکلات اسلام است

۱۳۹۲/۰۷/۲۶ - ۱۸:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۷۸۴
امروز دشمن‌شناسی و وحدت، علاج درد مشکلات اسلام است
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه گفت: چیزی که در دنیای کفر مطرح است دشمنی با اسلام بوده و مسئله هسته‌ای مطرح نیست، بلکه دشمن با اسلام مشکل دارد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب امروز نماز جمعه تهران به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام اشاره کرد و گفت: ایشان در پیام خود به مشکلات دنیای اسلام اشاره کرده‌اند. امروز جهان اسلام با مشکلی روبرو شده است که از مدتها پیش توسط دشمن در حال طرح و برنامه‌ریزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه سلفی‌گری در قرن دوم هجری متولد شد، افزود: سلف به معنای این بود که ما به اصحاب و گذشتگان خود باز می‌گردیم که البته حرف پسندیده‌ای بود چرا که ما باید تابع پیامبر گرامی اسلام باشیم البته آنها این حرف را به دروغ گفتند تا افکار و اعمال غلط خود را توجیه کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی به گسترش سلفی‌گری در عربستان اشاره کرد و ادامه داد: در عربستان سعودی عبدالوهاب سلفی‌گری را در آنجا مطرح و از آن زمان بحث تکفیر نیز آغاز شد. در قرن هفتم هجری سلفی‌گری به وسیله ابن‌تیمیه اوج پیدا کرد و به دنبال گسترش آن در کشورهای مختلف از جمله مصر بودند اما سلفی‌گری نتوانستند در آنجا رشد کند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه سلفی ها دروغ می گویند ادامه داد: پیغمبر هیچگاه در عصر خود و در جنگ های مختلف به زنان، کودکان و غیر نظامیان حمله نکرد در حالی که سلفی های افراطی از هیچ جنایتی خودداری نمی کنند و هر نوع جنایت و وحشی گری انجام می دهند که نمونه آن نیز در قرون وسطی نیز انجام نمی شد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه کجا جنایاتی همچون جنایات امروز در آن زمان رخ داده است، توضیح داد: چرا طفل و کودک را شکم پاره می‌کنید چرا جگر انسانها را در دهانتان فشار می‌دهید در حالیکه حتی در قرون وسطا نیز چنین جنایت‌هایی رخ نمی‌داد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر این نکته تأکید کردند که امروز دشمن‌شناسی و وحدت، علاج درد مشکلات اسلام است و دشمن‌شناسی و سیره پیامبر گرامی اسلام باید تبیین شود.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: هر کس که مسلمان است این سیره را باید تبیین کند تا این گروه افراطی و تکفیری معلوم شود که نه تابع دین هستند و به اسلام اهمیتی نمی‌دهند. امروز یک حرکت سیاسی پشت‌سر یک جمعیت احمق قرار گرفته است.

وی افزود: اینکه برخی می‌گویند ما سلفی هستیم، به پیغمبر اعتقادی ندارند بلکه یک دست سیاسی پشت‌سر آنهاست که این طور در کشورهای مختلف جنایت می‌کنند این همه جنایت در مصر، عراق و لبنان به وجود آوردند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: البته در این میان انسجام و وحدت اسلامی نیز مسئله‌ای مهم است. اینکه در هر دوره‌ای باید ولایت وجود داشته باشد همین مسئله است.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت احترام به مقدسات سایر اقلیت‌ها گفت: اینکه امام راحل و مراجع نیز بر این مسئله تأکید می‌کنند برای اینکه یک اصل برای انسجام امت اسلام محسوب می‌شود و در عین حال تبیین سیره پیغمبر(ص) است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای عضو ۱+۵ گفت: اینکه آمریکا می‌گوید برای ما امنیت اسرائیل مهم است جمله غلطی است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: ایران هیچگاه مخل امنیت نبوده است. ایران سلاح اتمی را حرام می‌داند و رهبر معظم انقلاب نیز در این باره فتوایی می‌دهند که یک فتوای دینی است و ریشه در سیره پیامبر گرامی اسلام دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: اینکه سردمداران صهیونیسم می‌گویند باید امنیت ما را در درجه اول حساب کنیم دروغ می‌گویند چرا که صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که اسلام را به عنوان توحش و قساوت را معرفی کنند. اینها که اینگونه در حال جنایت هستند و باز هم می‌گویند که جمهوری اسلامی مخل امنیت است.

وی افزود: از آن زمان که جمهوری اسلامی به وجود آمد به کجای دنیا متعرض شد در حالی که سلاح اتمی را نیز حرام می‌داند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: امیدوارم نظام جمهوری اسلامی ایران موفق شود و خداوند کمک کند که این نظام از نظر سیاسی، اخلاقی و اقتصادی تبدیل به الگویی در جامعه بشریت شود.

وی با بیان اینکه مسئله هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای دشمنی با اسلام است، صهیونیست‌ها را یک مشت افراد خیانتکار و جانی برشمرد که خدا را قبول ندارند و بعد هم بحث امنیت خود را مطرح می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: رویکرد جمهوری اسلامی رویکرد امنیت است و این مسئله باید به طور صحیح در رسانه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) فاصله بین عید قربان و عید غدیر را دهه ولایت نامیده‌اند. بنابراین بنده در مورد ولایت در اخلاق و عمل صحبت می‌کنم.

وی افزود: ولایت در عمل به معنی ولایت خداست و ولایت یعنی حاکمیت تدبیر.
خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: ولایت به انبیا و اوصیای خدا داده می‌شود بنابراین ولایت انبیا و اوصیای خدا ولایت کلیه الهی است.

امامی‌کاشانی با بیان اینکه ولایت یک باطن و یک ظاهر دارد، افزود: باطن ولایت ارتباط باطنی و معنوی با پیامبر اکرم(ص) است به گونه‌ای که رسول اکرم(ص) گفت من و علی(ص) پدران امت هستیم یعنی ولایت از من شروع شده و به علی منتقل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پدر بودن پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) به این معنی است که ما فرزند آنها هستیم بنابراین هر جامعه‌ای که می‌گوید ما ولایت علی داریم یعنی فرزندان معنوی امیرالمومنین(ع) و پیغمبر اکرم(ص) هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: اگر جز (امت) از کل (پیامبر اکرم و حضرت علی) جدا شود کارایی خود را از دست خواهد داد.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: بنابراین باید با امیرالمومنین(ع) رابطه معنوی داشت و رابطه معنوی نیز با تواضع، امانت و حفظ حقوق مردم ممکن خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به جنبه‌های سیاسی بحث ولایت فقیه گفت: از نظر سیاسی ولایت فقیه تفویض شده است به انبیا و اولیا و برای خود مراحلی همچون وحی، تشریح، مقتدا بودن، اسوه بودن دارد و یک مرحله مهم آن تنظیم امور امت اسلامی است.

امامی کاشانی ادامه داد: تدبیر در نظام خلقت از آن خداست و چون منتقل به انبیا و اولیا می‌شود بر اساس وحی است و امروز نیز در شخص مقدس حضرت امام زمان (عج) منتقل شده و در عصر غیبت، این ولایت به فقیه جامع‌الشرایط مربوط می‌شود که جامعه به چنین ولایتی برای حفظ عدالت، امنیت و حقوق خود نیاز دارد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: به حمدالله این بحث را امام راحل تکمیل کردند.
وی افزود گفت: همانطور که امام باقر(ع) فرمودند ما باید ادعاها را رها کنیم و بیاییم در عمل به ذکر خدا، ایثار و فداکاری و راز و نیاز با پروردگار بپردازیم که این به معنای ولایت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز