ثروت حسنی مبارک چقدر است؟

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۰:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۸
ثروت حسنی مبارک چقدر است؟
این روزها که مردم مصر علیه مبارک به پا خاسته اند، بحث ثروت واقعی دیکتاتور مصر نقل محافل مطبوعاتی دنیا است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پایگاه خبری گاردین، بررسی های کارشناسان و تحلیلگران مسائل خاورمیانه نشان می دهد که میزان ثروت خانوادگی حسنی مبارک بیش از 43.5 میلیون پوند معادل 70 میلیارد دلار است که بخش عمده آن در بانک های سوئیس و انگلیس است.

این گزارش در ادامه می افزاید: بخش دیگری از این ثروت نیز به صورت املاک در لندن، نیویورک، لس آنجلس و دیگر مناطق غنی جهان از جمله سواحل دریای سرخ ذخیره شده است.

این گزارش حاکی است، حسنی مبارک در طول سی سال در دست داشتن قدرت در مصر و همچنین با بیش از 60 سال حضور در ارتش مصر تاکنون توانسته در سرمایه گذاری های بزرگی شرکت کرده و صدها میلیون دلار سود از این سرمایه گذاری ها به دست آورد.

بسیاری از این منابع مالی که توسط حسنی مبارک جمع آوری شده است، به طور مخفیانه به سواحل مصر فرستاده و از آنجا به حساب های بانکی وی منتقل و یا در صنعت مسکن و هتل سازی سرمایه گذاری شده است.

بر اساس گزارشی که روزنامه عربی الاخبار چاب لبنان سال گذشته منتشر کرد، مبارک دارایی های زیادی در منهتن و حتی در بورلی هیلز آمریکا دارد. این روزنامه همچنین فاش کرد که مشارکت بسیاری از شرکت های غربی با حسنی مبارک موجب شده است وی سالانه به سودی معادل 15 میلیون دلار در سال دست پیدا کند.

علاوه بر این پسران وی علا و جمال نیز ثروت زیادی دارند و به نوعی میلیونر محسوب می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز