وعده کرزی برای امنیت در افغانستان

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۹:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۵
وعده کرزی برای امنیت در افغانستان
حامد کرزی در حالی تاریخ انتقال مسئولیت امنیت در افغانستان را 21 مارس اعلام کرده است که میزان کشته شده های درگیری های افغانستان به بیشترین میزان خود رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از رویترز، در ماه نوامبر بود که نیروهای ناتو با انتقال مسئولیت امنیت در افغانستان به نیروهای داخلی این کشور موافقت کرد و دلیل آن را پایانی برای اوضاع فعلی افغانستان تا سال 2014 دانست.

 بر این اساس، نیروهای بین الملل قصد دارند به تدریج 150 هزار نیروی خارجی  را از افغانستان خارج کنند که در همین حال کرزی اعلام کرده است که دولت افغانستان برای این کار انتخاب شده است.

کرزی تاکید کرده است که اولین مرحله انتقال مسئولیت امنیت افغانستان را 21 مارس درنظر گرفته است که به گفته وی تنها با تلاش برای قوی تر کردن نیروهای امنیتی افغانستان ممکن می شود.

این در حالی است که آمار كشته شدگان سربازان ناتو و متحدانش در افغانستان در سال جاری به بیش از 700 تن رسیده است.

 در هیچ سالی این تعداد از سربازان ناتو و متحدانش در افغانستان كشته نشده بودند. از شروع حضور سربازان خارجی در افغانستان تا به امروز حدود 2300تن كشته شدند.

 از شروع سال 2001میلادی در كل 2هزار و 271سرباز ناتو در افغانستان كشته شدند که در واقع  در سال 2010میلادی بیشترین سربازان ناتو در افغانستان جان خود را از دست دادند.

 براساس این گزارش، از این تعداد 493سرباز آمریكایی كه بیشترین قربانیان را بخود اختصاص داده اند، می باشند. انگلیس با 101كشته در رده بعدی قرار دارد.

نظر شما