توافق احزاب مصر برای تغییر قانون اساسی

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۹:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۸
توافق احزاب مصر برای تغییر قانون اساسی
احزاب مخالف مصر و دولت این کشور برای تشکیل کمیته تغییر قانون اساسی به توافق رسیدند.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از فرانس 24، پس از چندین روز بحران و تظاهرات در مصر، امروز مذاکرات میان دولت مصر و احزاب مخالف برگزار شد و سرانجام دو طرف بر سر تشکیل یک کمیته ویژه برای تغییر قانون اساسی با یکدیگر به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، اخوان المسلمین نیز یکی از گروه هایی بود که در این مذاکرات شرکت داشت و این توافقنامه را نیز پذیرفت.

این گزارش در حالی منتشر می شود که میدان التحریر مصر در سیزدهمین روز تظاهرات ضد دولتی مردم مصر بر ضد حکومت حسنی مبارک همچنان مملو از جمعیت است.

دولت مصر پیش از این نیز اعلام کرده بود که با احزاب مخالف دولت مذاکره کرده است، اما پس از چندی مشخص شد که احزاب شرکت کننده در این مذاکرات از احزاب مهم مصر محسوب نمی شوند.

تظاهرات مردمی در مصر بر ضد حکومت دیکتاتور این کشور حسنی مبارک حدود دو هفته است که آغاز شده است. این در حالی است که در این تظاهرات تاکنون بیش از 300 نفر کشته و بیش از 1500 نفر نیز مجروح شده اند.

در شرایطی که مردم خواهان کناره گیری حسنی مبارک از قدرت هستند، وی همچنان از پذیرش خواست مردم امتناع می کند و قدرت را رها نمی کند.

این در حالی است که وی در اقدامی نمایشی کابینه خود را تغییر داده و عمر سلیمان را به عنوان معاون خود و احمد شفیق را نیز به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب کرده است.

علاوه بر این دولت مصر در اقدامی نمایشی بانک ها را به طور موقت باز گشایی کرده است تا یان گونه به مردم القا کند که شرایط در کشور به حالت عادی بازگشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز