سیاست یک بام و ۲ هوای کاخ سفید در مورد استارت

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۰۹:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲
سیاست یک بام و ۲ هوای کاخ سفید در مورد استارت
آمریکا در زمینه اجرای پیمان استارت که میان این کشور و روسیه امضا شده است، صداقت ندارد و طرف روسی را فریب می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل برنا، نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی در این زمینه با بیان این مطلب آورده است: دولت ایالات متحده از یک سو با امضای پیمان استارت تصمیم می گیرد تعداد زرادخانه های اتمی خود را کاهش دهد و از سوی دیگر میلیاردها دلار برای تقویت سلاح های اتمی خود هزینه می کند.

این گزارش در ادامه می افزاید: سنای آمریکا در آخرین ساعات عمر خود در این دوره و در حالی که بسیاری از مقامات در کرملین و کاخ سفید و همچنین بسیاری از فعالان ضد بمب اتمی در جهان با حالتی عصبی در انتظار بودند، سرانجام پیمان استارت را تصویب کرد، پیمانی که 2 کشور روسیه و آمریکا را مجبور خواهد کرد بمب های اتمی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

این 2 کشور توافق کرده اند که تعداد سلاح های اتمی خود را به 1550 عدد کاهش دهند. اما اکنون سؤال این است که اگر این توافق میان 2 کشور حاصل شده است، چرا کاخ سفید در حال صرف ده‌ها میلیارد دلار هزینه برای تقویت سلاح های اتمی خود در دهه آینده است؟

"شارون اسکواسونی" مدیر برنامه جلوگیری از سلاح هسته ای در مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک در آمریکا می گوید: سناتور "جان کیل" از ایالت آریزونا معتقد است که بسیاری از زرادخانه های اتمی آمریکا مدت ها است که به روز نشده اند، و اکنون دولت باید این زرادخانه را مدرن کند. در حالی که وی یکی از مخالفین اصلی امضای پیمان استارت بوده است.

اوباما که می خواست جمهوری خواهان را در مورد امضای این پیمان راضی نگهدارد، طرحی را مبنی بر اختصاص 84.5 میلیارد دلار برای تقویت سلاح های اتمی آمریکا در 10 سال آینده ارائه داده است. در حالی که این میزان بسیار بیشتر از مقداری است که در زمان جرج بوش تصویب شده بود.

بنابراین اگرچه سلاح های اتمی آمریکا از 22 هزار و 217 عدد در سال 1989 به 2200 عدد در سال جاری رسیده و قرار است در دهه آینده باز هم کاهش یابد، اما از سوی دیگر آمریکا قصد دارد هزینه ای معادل 20 درصد بیشتر از هزینه های سابق برای تقویت زرادخانه های اتمی هزینه نماید.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است، این است که اکنون هیچ نظارتی بر سلاح های اتمی که از عمر آنها چند سالی می گذرد، وجود ندارد. مسأله ای که می تواند برای محیط زیست بسیار خطرناک باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز