توصیه‌های لاریجانی به دولت در باب بودجه، سبد کالا و وضعیت مناطق شمالی کشور

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۱:۴۷:۳۵
کد خبر: ۱۶۲۸۴۷
توصیه‌های لاریجانی به دولت در باب بودجه، سبد کالا و وضعیت مناطق شمالی کشور
علی لاریجانی در آغاز جلسه امروزمجلس ضمن قدردانی از نمایندگان در بررسی لایحه بودجه به دولت متذکر شد که لازم است لایحه بودجه مختصر و روشن‌تر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی لاریجانی طی نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت بعضا در لایحه بودجه امسال قوانین مادر را تغییر داده که این کار در بودجه مرسوم نیست و اگر دولت قصد چنین کارهایی دارد می‌تواند آنها را در لوایح جداگانه‌ای مطرح کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نحوه توزیع سبد کالا در روزهای اخیر گفت: در جریان بررسی بودجه صحبت‌ها و تذکرات متعددی در مورد توزیع سبد کالا مطرح می‌شود که نشان می‌دهد در نحوه توزیع آن مشکلاتی وجود دارد و دقت کافی نشده است و ظاهرا برخی از اقشار به ویژه کشاورزان در دریافت آن دچار مشکل شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید دولت محترم سریعا این روند را اصلاح کند و روند توزیع سبد کالا را با دقت بیشتری انجام دهد و من هم با دولت صحبت کرده‌ام و قرار است این مشکل مرتفع شود اما باید این کار قدری سرعت و شتاب بیشتری بگیرد.

لاریجانی با بیان اینکه مسأله دیگری که این روزها در مجلس مطرح است مشکلات ایجاد شده برای مردم شمال کشور است، تاکید کرد: این مسائل نگرانی‌هایی را برای نمایندگان ایجاد کرده است و مشکلات زیادی نیز برای مردم پیش آورده است لذا باید دولت و وزارت کشور با سرعت این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در این شرایط باید وزارتخانه‌های مرتبط و دوستان دولت با تلاش بیشتری به این موضوع رسیدگی کنند. همچنین نمایندگان این مناطق نیز به دلیل نیاز مجلس به حدنصاب در جریان بررسی لایحه بودجه نتوانسته‌اند از نزدیک به مناطق سرزده و در جریان مشکلات آنها قرار گیرند اما تذکرات و صحبت‌های زیادی از همین جا مطرح شده که از دولت می‌خواهم به آنها توجه کند.

نظر شما