رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

قدردان انقلاب اسلامی‌ باشیم که به ما آزادی و عزت داد

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۳:۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۶۲۹۰۳
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: انقلاب اسلامی ما از دل ملت برخاست. ما باید قدردان آزادی و عزت به نفسی که این انقلاب به ملت عطا کرد باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صفایی در مراسمی به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و گرامیداشت سی و پنجمین بهار آزادی یاد آزادمردان انقلاب را گرامی داشت و با مروری بر دوران قاجار، رضاشاه و محمدرضاشاه بیان کرد و گفت: ناصرالدین شاه در زمان خودش آنقدر به کشورهای بیگانه وابسته بود که اگر به شمال کشور می‌خواست سفر کند باید از سفیر روسیه اجازه می‌گرفت و اگر به جنوب کشوری که پادشاهش بود قصد سفر داشت باید اجازه‌اش را از سفیر انگلیس می‌گرفت. چنین شاهی برای ملت ایران مناسب نبودند. ملتی که درسشان را از عاشورای حسینی گرفتند.

وی ادامه داد: پس از کشف نفت در ایران توسط انگلیس، انگلیسی‌ها که نیروی دریایی جهانی داشتند به این نتیجه رسیدند که سلسله قاجار باید کنار گذاشته شود و با یک دیکتاتور امنیتشان را در کشور و برای خروج نفت از ایران برقرار کنند. به همین دلیل رضاخان را که مناسب خواسته‌هایشان بود در کودتای سیاه یعنی دقیقا 93 سال قبل بر سر کار آوردند.

صفایی در ادامه اضافه کرد: رضاشاه به غیر از این که اهداف انگلیس را از لحاظ اقتصادی تامین می‌کرد به دنبال براندازی اسلام از میان ایرانیان بود؛ چرا که انگلیسی‌ها همیشه از اسلام ضرر دیدند. در همین انقلاب اسلامی خودمان دیدیم که اهداف اسلامی چه ضربه‌ای به آن‌ها زد. به همین دلیل رضاخان دستور داد با تمام مکان‌هایی که مربوط به دین اسلام می‌شد برخورد کنند.

وی گفت: از این فراز تاریخی می‌بینیم که رضاخان با چه قصاوتی با اسلام مبارزه می‌کرد. بزرگترین جنایت او را هم می‌توان کشتار دسته‌جمعی مسلمانان در مسجد گوهرشاد مشهد دانست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد آجا با یادآوری‌ این‌که انگلیسی‌ها پس از مدتی محمدرضا را به جای رضا شاه بر سر کار آوردند، گفت: بیگانگان تصمیم گرفتند محمدرضا را بر سر کار بیاورند . محمدرضا نیز در ادامه راه پدرش قرار گرفت و در پی براندازی اسلام از میان ایرانیان بود. همان طور که می‌دانید او تصمیم گرفت مبدا تاریخ را که هویت ما را مشخص می‌کند، عوض کند.

وی در ادامه گفت: می‌دانید چقدر هزینه باید صرف این کار می‌شد؟ آیا به راستی تغییر تاریخ یک کشور پیشرفت آن کشور را مشخص می‌کند؟ ما باید بدانیم که هدف شاه از چنین کاری که میلیاردها هزینه برای کشور می‌تراشید، چه بود؟ در اینجا بود که امام خمینی (ره) پی به اهداف اسلام ستیزانه شاه برد و مردمی را که 57 سال توسط این شاه‌ها حقیر شده‌ بودند را نجات داد.

صفایی با اشاره به خاطره‌ای از دوران سربازی خود و تسلط کامل بیگانگان بر ارتش، خاطرنشان کرد: زمانی که جوان بودم به عنوان سرباز به ارتش رفته بودم. چند روزی بود که می‌دیدم تمام پرسنل ارتش آنجا را دارند تمیز می‌کنند. تمام سالن‌ها را برق انداخته بودند . ما فکر می‌کردیم که قرار است شاه یا خانواده او به دیدن ارتش بیایند. اما روز موعود متوجه شدیم که یک سرباز آمریکایی و آژودانش آمده بودند به ارتش ایران سرکشی کنند. او تمام تانک‌ها و دستگاه‌های نظامی را وارسی می‌کرد و تمامی افراد درجه دار و سرباز‌های ارتش جلوی او به صورت رکو خم شده‌بودند. خدای من شاهد است که در آنجا احساس حقارتی به ما دست داد که چرا یک سرگرد آمریکایی می‌تواند با یک سرگرد ایرانی و ارتش کشور چنین رفتار کند. این در حالی است که درجات نظامی در همه جای دنیا برابر است و کسی در این رتبه به شخص دیگر از کشور دیگر برتری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که وقتی امام (ره) به ایران آمدند ارتش به خودی خود به انقلاب پیوست. ایشان در یک سخنرانی گفتند ما می‌خواهیم ارتش را آزاد کنیم و از این حقارت که دست کشورهای خارجی هستند، بیرون بیاوریم.

وی با اشاره به ادامه تسلط بیگانگان در کشورهای منطقه در سال‌های اخیر،‌گفت: همان بلایی که در زمان شاهان قاجار و پهلوی بر سر ایران آوردند، امروز بر سر کشورهایی مثل عربستان آوردند. الان که می‌بینیم ملک فلان در منطقه همدست اسرائیل است و به تکفیری‌ها پول و سلاح می‌دهد تا با بشار اسد روسیه بجنگد دلیلش این است که آمریکا یعنی اربابشان آن دستورها را داده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد آجا با بیان این که انقلاب اسلامی خواست مردم بود، گفت: مسلمان عزیز است و ارتش مسلمان جند‌الله است. در انقلاب اسلامی زن و مرد و کوچک و بزرگ به راه افتادند و مرگ بر شاه را از عمق دل و جانشان گفتند. البته بعد از پیروزی انقلاب هم 35 سال است که دشمنان خواب وضعیت فعلی کشور به آن دوران تسلط‌شان را می‌بینند اما این خواب تعبیر نخواهد شد. ممکن است که امروز ایران برای رفع شر بر سر میز مذاکره بنشین،د اما مثل زمان شاه به هیچ وجه خفت را نمی‌پذیرد.

وی در پایان گفت: باید قدردان انقلاب باشیم و بدانیم این انقلاب به ما عزت و آزادی داد. باید ببینیم که کشورمان چه رشدی کرده و چه پیشرفتی داشته و ارتش ما امروز خودش دارد خودش را اداره می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز