در خصوص توافقنامه‌ ادعایی تبادل اسلحه میان ایران و عراق؛

نمایندگان عراقی روشن شدن ماجرای قرارداد تسلیحاتی با ایران را خواستار شدند

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۷۱۶۶۶
نمایندگان عراقی روشن شدن ماجرای قرارداد تسلیحاتی با ایران را خواستار شدند
برخی از نمایندگان پارلمان عراق تحقیق درباره توافقنامه‌ ادعایی تبادل اسلحه میان ایران و عراق را خواستار شدند.

حید الملا از نمایندگان فهرست متحدون به ریاست اسامه النجیفی، رییس پارلمان عراق روز گذشته در کنفرانس خبری عنوان کرد که رییس پارلمان و نخست وزیر، تحقیقات مشترکی را به منظور بیان واقعیت مربوط به قرارداد اسلحه با ایران انجام دهند.
به گزارش گره سیاسی خبرگزاری برنا، حید الملا از نمایندگان فهرست متحدون به ریاست اسامه النجیفی، رییس پارلمان عراق روز گذشته در کنفرانس خبری گفت که رییس پارلمان و نخست وزیر باید تحقیقات مشترکی را به منظور بیان واقعیت مربوط به قرارداد اسلحه با ایران انجام دهند.
وی ادامه داد: ما به دنبال مجهز کردن ارتش عراق با استفاده از بهترین انواع سلاح ها در جهان هستیم تا بتوانیم با تروریسم و شبه نظامیان مقابله کنیم اما از نخست وزیر می‌خواهیم تا درباره عقد قرارداد اسلحه با طرف ایرانی و دلایل آن توضیح بدهد.
به گزارش برنا به نقل ازاخبار العراق، این نماینده عراقی در ادامه گفت: این قرارداد دارای دو بعد است یکی میزان تعهد عراق به قطعنامه‌های بین‌المللی چرا که ایران هنوز در تحریم است و نمی‌توان با آن قراردادی داشت و دوم امضای قراردادهای اسلحه با ایران عراق را تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار داده و بر آبروی بین‌المللی عراق تاثیر می‌گذارد.
ادعای این نماینده عراقی که پیش از این سوی رسانه‌های آمریکایی مطرح شده بود، از سوی هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه، مشاور نخست وزیر و وزارت دفاع این کشور تکذیب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز