رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهید، زیباترین زخم بر پیكر هستی است

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۲:۴۵:۳۵
کد خبر: ۱۷۳۳۹۰
شهید، زیباترین زخم بر پیكر هستی است
درود بر اراده بلند و اندیشه بزرگ ایشان که پای از بند خاک گسستند و بال به پرواز در افلاک گشودند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سلام بر ارواح طیبه شهدا

به یاد سرهای به سامان عشق رسیده و از تن عافیت دل بریده؛

به یاد دسته پلاک های جامانده از همسفرانی که در گمنامی، به ملکوت «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» رسیده اند؛

به یاد پوتین های خاک خورده و پاهای سالک راه حق شده، کمرهای خمیده در پشت خاکریزهای عاشقی و چشم های تا ابد محو تماشای جلال و عظمت آستان بندگی؛

درود بر اراده بلند و اندیشه بزرگ ایشان که پای از بند خاک گسستند و بال به پرواز در افلاک گشودند.

شهید، زیباترین زخم بر پیكر هستی و «شهادت» زیباترین غزلی است كه از لبهای سرخ حقیقت می‌تراود. شهادت بیداری را معنا می‌كند و بینایی را شفاف می‌سازد.

شهادت مشعلی است كه خداوند در جان برگزیدگانش برمی‌افروزد، تا تاریكی از شانه‌های زندگی بگریزد.

خداوند متعال در دایره قسمت هر نفسی را به مرتبه ایمان و طهارت به مقامی می رساند.خوشا آنانکه با فطرت های پاک از آستان رحمت خداوندی به مقام شهادت نائل شدند. این منزلت والا ، اجر نیت پاک و خالص شهدا است که در هر حال و به هر کار، جز خشنودی خداوند را طلب نکردند تا پروردگار کریم هم جز به بهشت برین با جانشان معامله نکند.

تكریم و تعظیم شهیدان، تلاشی مقدس است در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال و آزادی بشریت، از یوغ ذلت و اسارت و گام بلندی است در راستای احیای ارزش‌های مكتب توحید و عدالت؛ زیرا كه، «شهادت، مرگ در راه ارزش‌هاست» و هر شهید، مشعلی است كه در بلندای عزت و سرافرازی یك ملت، جاودانه می‌درخشد.

از اینرو در سالروز بزرگداشت شهدا ضمن تکریم تمامی شهدای معزز، یاد و خاطره ارواح طیبه و وارسته شهدا را برای پیدا کردن راه سعادت و یافتن توفیق مصاحبت همواره بر خود فرض می دانیم و بر محضر تمامی خانواده های صبور و مومنی که ثمره عمرشان به باغ بهشت شکوفا شد، ادای احترام می کنیم.
سید محمد علی شهیدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز